Day zero - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Day zero - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Day zero

Door: Esther

24 April 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Slaap hadden we echt nodig en dus ging de wekker pas tegen negenen. Aankleden en ontbijten. We hadden redelijk goed geslapen en liepen vrolijk naar de ontbijtzaal. Het ontbijt was fantastisch. Verse Amerikaanse pancakes, verse eieren, gemaakt hoe jij ze wilt. Verse fruitsapjes, keuze uit al het fruit, yoghurts, wat jij er in wilde werd gemaakt. Verschillende soorten brood, broodjes, croissantjes, warm eten, zelfs rookworsten, je kon het niet opnoemen of het lag er. We aten onze buikjes goed vol om daarna te gaan douchen en de spullen te pakken.

Douchen is hier, met de komst van dayzero, geen druppel water meer, een drama. Ze vragen je kort te douchen, de druk is enorm verlaagd en dus was ik, met dat dunne flieberhaar, al 5 minuten bezig om de shampoo uit mn haar te spoelen, verre van waterbesparend dus. Ook wordt er gevraagd de wc niet iedere keer door te trekken, niet dagelijks schone handdoeken te gebruiken en het liefst alleen de kleine handdoekjes te gebruiken. Na het douchen namen we de shutttle naar de luchthaven, liepen we natuurlijk helemaal verkeerd en konden we onze huurauto ophalen. Jeff mag voor het eerst in zijn leven aan de verkeerde kant van de weg rijden, maar ach, heftige heuveltjes hebben we al gehad en zolang hij achter het stuur zit, vind ik het prima.

Een half uurtje later kwamen we bij het hotel aan. We gooiden onze spullen af, dronken een drankje, kregen wat tips van de eigenaar en bekeken wat we gingen doen. We zijn in iets meer dan een half uur naar Bo-Kaap gelopen waar we heel veel gekleurde huisjes hebben gezien, genoten van het zonnetje en bij een specerijenwinkel wat kruiden meenamen. De Tafelberg en Lionshead liggen vol in de wolken en dus besloten we die over te slaan en naar Waterfront te lopen. Een gezellig haventje, vol leuke restaurantjes, foodmarkets en uhm heel toeristisch, maar ach wat geeft dat. We aten een of andere lamstengel, het was al 4 uur en een echte lunch hadden we nog niet op. We zaten fijn in de zon, konden onze voetjes een beetje bij laten komen en liepen daarna verder. Keken wat rond en besloten toen dat een drankje een goed idee zou zijn. Heerlijke geuren van eten kwamen ons tegemoed. Jup naast reizen is eten een andere passie van ons... we kozen een toetje om te delen, het was nog best vroeg.

Rond half 5 begon het echt koud te worden. Veel kouder dan we op hadden gerekend. Niet alleen voor nu, maar voor de hele trip. Bij de H&M, ja die zit hier ook en nee niet tegen H&M prijzen, een vest gekocht. Morgen voor Binkie nog even zoeken naar een riem, die zijn we ook vergeten en dan zijn we wel aangekleed. Vervolgens zagen we de zon mooi ondergaan achter de Tafelberg, maakten we daar een serie foto's van en besloten we terug te gaan naar het hotel.

Dat werd nog een dramaatje, Jeff dacht dat we dat wel konden lopen en dus begonnen we te lopen. Het werd al snel pikdonker en dat vond ik, Esther, behoorlijk eng. Terug lopen dus maar, zoeken naar internet en een Uber bestellen. Toen we internet hadden, was een Uber snel geregeld. Voor 2 euro stonden we, vooral dankzij de lange wandeling, een dik uur later voor de deur van ons hotel.

Even onze telefoons opladen, bijkomen en een restaurantje zoeken. We hebben trek in vlees. Dat moet hier toch niet zo moeilijk zijn. Op nog geen 2 minuten lopen zit The Butcher Man. Op Google en Tripadvisor lezen we goede recensies en het menu ziet er goed uit. We besluiten er heen te lopen. Onderweg slaan we nog wat drinken in bij de supermarkt en dan eindelijk eten. Vooraf krijgen we Beef Biltong van het huis, en ja het werkt, we vinden het zo lekker dat we een half pondje meenemen. Jeff kiest voor een mega grote T-Bone en ik voor Ribeye. Echt serieus, zo lekker krijg je het nergens! Onze buikjes vol, zo vol dat we niet eens meer plek hebben voor een toetje oid! Haha dat zegt veel! Wij zijn echte toetjeseters.

Half tien liepen we terug. Helemaal moe en uitgeput. In het hotel hebben we nog even zitten kletsen en zijn we daarna lekker gaan slapen. Omdat het water hier bijna op is doen we mee met besparen..drinken we een 2e zelfde drankje uit het zelfde glas (waarom wisselen we normaal) gaan we zelfs achter elkaar naar de wc, dat scheelt een paar liter water en doucht Binkie maar 1x p.d. ipv 2...

• 25 April 2018 - 12:09

Joke Van Doorn:

Ja , dat hebben jullie op zeker gemeen ,heerlijk reizen en veel eten,en nog niet eens tonnetje rond daarvan,knap hoor.Leuk verslag verders,zo te lezen een heerlijke dag gehad .Ik ben weer benieuwd naar de dag van vandaag,misschien die Olifantknuffel?? Veel plezier liefs van mij