Kleurtjes - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Kleurtjes - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Kleurtjes

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

04 Augustus 2016 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen ging de wekker niet al te vroeg. We stonden rustig op want we hadden pas om 11.00h een afspraak bij Mr Xe voor de doorpas. Voor vandaag hadden we ontbijt uit Hoi An gekozen namelijk Cao Lau. Iedereen zegt dat je dat gegeten moet hebben. Ik vond het naar Bami met kiespijngroente (taugé) en veel te zout vlees smaken. Daarnaast was het vlees voorzien van vette randen. Nee mijn ding is het niet. Jeff at ook niet heel zn bordje leeg, maar at vandaag wel met stokjes!

Hierna zijn we op de fiets gestapt naar t stadje om onze kleding te gaan doorpassen. Jeff zn overhemden zaten als gegoten, net als zn blauwe pak. Aan zn groene moest nog eea verbeterd worden en om vier uur moesten we dan ook terug zijn. Mijn rokje en broek waren in een keer goed. Thuis moet de broek nog wel op lengte gemaakt worden. Omdat ik hier geen hakken bij mij heb leek dat zowel mij, als de kleermaker verstandiger. Het jurkje moest bij de armen nog ingenomen worden en de band moest iets omhoog, het jasje van mn pak moest op de armen smaller, meer getailleerd worden en minder hoekig afgewerkt. Ook om vier uur terug dus.

We besloten meteen terug naar t hotel te fietsen en een taxi naar het strand te nemen om daar de heetste uurtjes van de dag door te brengen. Het water zag er super blauw uit. Palmbomen aan de zijkant zorgden voor een idyllisch gezicht. Handdoekje neergelegd, eentje voor Jeff gekocht want die was ie verheten en toen meteen de zee in gedoken. We waren wederom naar het niet toeristische strand gegaan en het leek wel of we de zee voor ons, met zo nu en dan een jellyfish, alleen hadden. We vermaakten ons prima in zee, fijne golven, grote spetters spetteren en op Jeff zn schouders zitten. Dit is echt genieten. Via de zandzakken terug het strand op. Daar is Jeff heerlijk gaan liggen bakken in de zon en ben ik in de schaduw gaan liggen. Resultaat, Jeff super bruin en ik kreeftrood. T leven is niet eerlijk! Met een boekje, wat lokaal eten en elkaar hadden we een heerlijk ontspannen middag aan zee.

Om half vier namen we een taxi terug richting Mr Xe. Omdat het centrum van Hoi An autoloos is, liepen we het laatste stukje. Jeff kan niet zo goed tegen toeristen en Chinezen. Lachen joh. Bij deze passessie zat alles als gegoten. Snel afrekenen en op naar een bananenmilkshake. Die hadden we wel verdiend. We kozen ervoor om er wat verse frietjes bij te nemen want die waren gisteren ontzettend lekker. Daarna liepen we nog even de brug over en bekeken we de andere kant van de stad. Nog toeristischer en Jeff was er al snel klaar mee. Hij liep ook nog eens te sjouwen met 3 pakken dus besloten we iets te gaan eten en daarna terug te gaan naar het hotel.

Het eten in Hoi An is echt een klap minder lekker dan in Saigon. We missen het eten van daar alletwee nog steeds. Hopelijk is het straks in Hue, Dong Hoi en Hanoi weer een stuk beter. We willen onze buikjes namelijk wel rond eten :-)

Na het eten met een taxi meteen terug naar het hotel gegaan. We waren moe en vies. Tijd voor een douche. Je wilt echt niet weten hoe de witte washandjes er na het wassen uit zien. (Zwart)
Daarna moesten we onze tastrolleys opnieuw inrichten. Er moest namelijk heel wat kleding bij. Ruim 2 uur zijn we met deze ellende bezig geweest en inmiddels zit ik doodmoe dit blog te schrijven. Tijd om er een eind aan te maken.

Morgen worden we om 8 uur opgehaald en gaan we per motor naar Hue. We zullen daar rond half 5 aankomen en kijken hier echt naar uit. Hopelijk kunnen we over een fantastische ervaring schrijven.

Oja, het blauwe pak van Jeffrey wordt niet getoond. Dat is veel te sexy en alleen bestemd voor mijn oogjes!

Weltruste! Jeffrey en Esther

• 04 Augustus 2016 - 18:31

Gerard Derksen:

Een pasdag dus. Maar zo te lezen ook best veel strand, zee en love. Doe voorzichtig morgen. Moeten jullie met bagage op de motor of is het een dagtrip. Veel plezier nog. Pappa. Meneer Derksen

• 04 Augustus 2016 - 18:40

Jeanet Derksen:

Jij kan het wel mooi vertellen hoor Esther,dat blauwe pak is zeker een sexy piyama .
    Je moet trots zijn en pronken met die lieve jongen in dat blauwe maatpak.
    Geniet morgen ,maar kijkuit ,je weet ik heb het niet op motors.
    Slaap lekker voor straks en geniet morgen weer van al die leuke dingen.
    Xxx mama , Jeanet

• 04 Augustus 2016 - 18:41

Esther:

Dag pappa en meneer Derksen,

Ee gaan achterop bij een tourmeneertje en de bagage wordt met een busje gebracht naar het volgende hotel!

• 04 Augustus 2016 - 19:09

Elly Derksen:

Leuk jurkje Op de foto heb je toch wel bruine armen en zie ik niets roods Vle plezier morgen

• 04 Augustus 2016 - 21:21

Aart Staartjes :

Fijn dat Mr Xe kon uitslapen tot 11h.
    Groeten thuis,
    Aart

• 04 Augustus 2016 - 22:37

Sandra Van Oosten:

Mooi pak en mooie jurk zeg! En heerlijk zo genoten van zon, zee en strand! Morgen weer een hele ervaring...op de motor naar Hue. Heel veel plezier!

• 04 Augustus 2016 - 22:57

Ben V Doorn:

Zo te lezen hebben jullie weer een fijne en een drukke dag gehad. Ik hoop dat jullie de rest van de vakantie nog lekker van elkaar kunnen genieten. fijne dagen nog verder.
    Groetjes papa en mama (schoonouders)