Dag Hoang - Reisverslag uit Cừ Lạc, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Dag Hoang - Reisverslag uit Cừ Lạc, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Dag Hoang

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

07 Augustus 2016 | Vietnam, Cừ Lạc

Het ontbijt van deze ochtend bestond uit een stokbroodje gebakken ei. Hoang had dit voor ons besteld omdat hij dacht dat wij westerlingen niet graag met noedels of rijst zouden ontbijten. Jammer hoor, ik miste de rijst eigenlijk al meteen. Jeff is dol op ei en had helemaal mazzel ik vond het teveel en gaf de helft van mijn deel aan hem.

Rond half negen reden we weg, opweg naar Phong Nha. Vandaag geen vlakke rijstvelden maar bergen. De eerste stop was bij een koffieplantage waar we via een glibberig paadje omhoog moesten klimmen. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht en kon Jeffrey de koffiebonen eten. Volgens hem smaakte het nog naar koffie ook. Via een ander paadje gingen we terug naar beneden. De kinderen van de plantage achter ons aan. Hung, onze easyrider rende naar beneden, althans zo leek het voor ons. Hoang bleef bij ons en voordat we het wisten, boem lag ik op de grond. Jurk, schoenen, vestje onder de modder en op zeker vanavond een blauwe kont en schouder.

Vanuit de koffieplantage reden we verder naar een rijstveld, waar we wederom inklommen om leuke en mooie foto's te maken. Hier hingen we ook eventjes rond. Hung bleek net een aapje, hij klom overal op en in. Gewoonweg bizar. We reden daarna verder door de bergen en zagen spectaculaire uitzichten, prachtige groene landschappen, koeien en waterbuffels. Soms gewoon midden op de weg. Ander volk kwamen we nauwelijks tegen. Dit was echt genieten.

In een waterval konden we zwemmen, maar daar Jeffrey een beetje verbrand is en ik wat last had van mn schouder en billen besloten we de klim niet te maken en direct door te rijden naar de lunchplek. Hier aten we gebakken noedels met ei. Het is echt Jeff zn dag voor wat betreft het eten, veel eieren. Hung heeft hier een dutje gezeten en wij hebben hier wat uitgerust. Onze spieren wat rust gegeven en lekker zitten kletsen. Het was niet alleen mogelijk hier te lunchen, de plaatselijke bevolking kocht hier ook levende kippen. Touwtje om de pootjes en meenemen maar. Het toilet was echt heel primitief. Een paar opgehangen doeken en een gat in de grond. Succes!

Na de lunch reden we verder, genoten we nog meer van het landschap en kwamen we bij een nieuw gebouwde brug waarvandaan we prachtig uitzicht hadden op een watertje waarin onder andere waterbuffels heerlijk lagen te relaxen. Heel even wilden wij ook wel zo'n buffel zijn. Daar vroeg ik Jeff ook wie der aan het blowen was. De wietgeur kwam ons tegemoet. Wat bleek, de planten onder de brug waren wietplantjes. Genoeg om heel Nederland de komende jaren te voorzien.

Nu keerden we langzaam aan richting het hotel. Onderweg moesten we nog wel een keer goed vaart minderen, uit het niets kwam er een koe de weg op gerend. Om zn hals zat nog een stuk touw, dus vast eentje die net ontsnapt was. Bij het hotel aangekomen stonden de Spanjaard en Nederlander die we in Hue hadden ontmoet voor ons hotel, wederom voor ons hotel. Dan zegt men dat Vietnam groot is...
Daarna namen we afscheid van Hoang, hij moet morgen een andere tour doen. Hung ging naar zijn eigen huis, hier valkbij en wij checkten in in het hotel. Eerst ff bijkomen en uitrusten voordat we iets te eten gaan zoeken. Moe zijn we beiden dus vanavond zal het niet laat worden.

Morgen bezoeken we hier de grotten in de buurt en rijden we naar Dong Hoi. Daar overnachten we om de volgende morgen vroeg het vliegtuig naar Hanoi te nemen. Voor ons gevoel richting het einde van deze geweldige reis.

Tot morgen!

• 07 Augustus 2016 - 17:46

Jeanet Derksen:

Jullie hebben weer een leuke dag gehad,je goed tegen de zon beschermd en veel moois gezien.
    Esther echt , ga eens koffie leren drinken,het is zo lekker,ik snap dat Jeffrey een koffie boon wilde proberen.
    Ook maar niet meer zeuren over het bed bij Jeff thuis, nu ga je zelfs op asfalt liggen.
    Het eind is echt nog niet in zicht hoor,jullie hebben nog een kleine 2 weken,en wie weet wat dat weer voor moois brengt.
    Slaap lekker voor straks en geniet morgen weer volop
    Liefs mama,Jeanet

• 07 Augustus 2016 - 17:59

Gerard Derksen:

Hoi tortelduifjes, al moet je voor deze uitzi heten misschien wel een roofvogel zijn. Jullie zien echt mooie dingen zo te lezen en bij het bekijken van de foto's. Ik zou alleen niet op een motor willen. Ja je gaat nu richting de helft van je vakantie, das nog niet het einde dus. Slaap lekker en wordt uitgerust weer wakker. Dan komt er weer een leuke dag. Groetjes. Pappa, Meneer Derksen.

• 07 Augustus 2016 - 19:23

Joke Van Doorn:

Jullie hebben weer zoveel gezien, alleen wel jammer voor jullie dat je niet romantisch in de waterval saampjes kon zwemmen, maar wat niet gaat , gaat niet.
    Esther,ik hoop dat je je niet te veel bezeerd hebt met de val, was dat die foto waar je op de grond lag, nee toch, Jef stond dan toch niet een foto van je te nemen, hij heeft je toch wel netjes overeind geholpen, toch?
    Ja, het is dan toch nog een kleine anderhalve week dat jullie kunnen genieten, maar dat doen jullie zeker, zo goed te zien op de foto,s.
    Op weer naar de dag van morgen, maar eerst weer een goede nachtrust toegewenst,

Liefs van Joke/ Mama

• 07 Augustus 2016 - 21:39

Gerard En Jeanet Derksen:

Hoi Esther en Jeffrey. Het eerste goud is binnen. Anna van der Breggen bij wielrennen. Een ongelooflijk spannend slot. In de laatste 500 meter werd de koploopster ingehaald en die werd vierde en Anna won de sprint van een Zweedse en een Italiaanse. De nummer vier kwam uit USA. De sterkste Nederlandse , Annemiek van der Vleuten,ging in de laatste afdaling hard onderuit net als Nibali. Zag er eng uit want was in beeld. Ze lag toen ruim op kop en reed heel goed. Gelukkig wist Anna het af te maken. Het schijnt redelijk te gaan met Annemiek. We zetten dit hier om je niet wakker te maken. Misschien heb je het wel al gezien voor je dit leest. Groetjes. Pappa

• 07 Augustus 2016 - 23:25

Elly Derksen:

Je kent toch wel het Disney liedje: It is a small world after all !

• 15 Augustus 2016 - 19:05

Sandra De Vries:

Wat leuk allemaal en wat gezellig zo samen.
    Gefeliciteerd trouwens, ik wist helemaal niet dat je zwanger was :). Dan is het helemaal leuk om zo' n reis te maken, nog even met zijn tweetjes.

Geniet ervn!