Lekker decadent - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Lekker decadent - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Lekker decadent

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

09 Augustus 2016 | Vietnam, Xóm Pho

Nog voor de wekker ging waren we alletwee al wakker. Het was nog geen zes uur maar het zonnetje scheen al flink onze kamer in. Zelfs lamellen houden de zon hier niet tegen. We bleven nog heel even liggen om daarna op te staan en onze spullen wederom te pakken. Help mij herinneren dat ik de volgende keer nog minder meeneem! ;-)

Ruim voor 7 uur waren we klaar, we maakten nog wat foto's van het prachtige uitzicht van onze kamer en gingen toen richting het ontbijt. Een lekker westers ontbijtje met een passievruchtensapje en als toetje wat watermeloen. Ik hou daar wel van. Vervolgens werd de taxi gebeld en even na half 8 hadden we een taxi naar de luchthaven.

Nooit eerder heb ik een luchthaven zo klein gezien als die in Dong Hoi. Het inchecken voor de vlucht, bagage afgeven en door de schijnsecurity heen nam nog geen 5 minuten tijd in beslag. Water, cola, sprite alles mag hier gewoon mee naar binnen maar zelfs mijn slippertjes moest ik uittrekken voor de controle. We lachen er maar om. Jeff met zn veterschoenen iets minder. Er blijkt hier maar 1 gate te zijn en er vertrekt ongeveer 1.5 vlucht per dag hier. Lekker rustig dus en... er is hier, in tegenstelling tot in Ho Chi Minh City airport wél airco!

In nog geen uur vlogen we met Vietnam Airlines naar Ha Noi. Dit keer niet met pinda's betaald en dus hadden we veel beenruimte en kregen we ook nog eens een drankje tijdens dit korte vluchtje. Bij aankomst hadden we bijna direct onze bagage en stond de chauffeur ons al op te wachten. De rit naar het hotel duurde langer dan de vlucht naar Ha Noi. Eenmaal in het hotel werden we verwelkomt als een prinsje en prinsesje. Een heerlijk welkomsdrankje, uitgebreide uitleg over de stad, koude handdoekjes en een gratis upgrade naar een royal suite. Een uurtje later konden we onze kamer in. De kamer is enorm. Er staat niet alleen een super groot bed, we hebben ook een bank, een makeup tafel, een fortuille, een enorme kast met badjassen, koelkast en hapjes. Ja hier houden we het wel even uit. Het bed springt in ieder geval heerlijk!

Hierna zijn we in de stad gaan rondlopen. Wat een toeristisch gebeuren zeg. De ene na de andere winkel met neptassen, nepkleding en zongenoemde zijde sjaaltjes. Ondertussen gezocht naar postkaarten, die zijn hier echt niet te vinden. De stad is heel warm en druk en de uitlaatgassen zijn hier echt vies. In deze stad begrijpen wij de mondkapjes wel. Halverwege was er een vrouw die balletjes verkocht. Jeff mocht eerst proeven en vond ze wel lekker. Hij wilde er 4 hebben. Het gebruikelijke heen en weer gediscussieer over de prijs begon en ze kwamen tot een prijs. De vrouw betaalde echter niet genoeg terug en Jeff werd boos. Ik heb toen maar t oorspronkelijke briefje van ons uit der portemonnee gevist en we zijn zonder balletjes weggelopen. Toen begon madameke te smeken of we het toch voor onze prijs wilden kopen. Uhmmm i don't think so.

Zoekend naar de rooftopbar kwamen we een leuk tentje tegen, toen de bar dicht bleek te zijn hebben we daar een drankje gedronken en zijn we terug gegaan naar het hotel. We waren beiden inmiddels toe aan wat verkoeling en verfrissing.

Vanavond hebben we gegeten in het Sofitel Plaza hotel. Op de 19e verdieping hadden we prachtig uitzicht. Zelfs op het toilet. En hebben daarnaast ook nog eens heerlijk gegeten en lekker veel uitgegeven. In Hue aten we nog voor 50.000 dong vanavond aten we voor 2.500.000 dong. Hahahhahaa

Bij terugkomst in het hotel lag er een kaartje voor de deur om ons een goede nachtrust te wensen, toch wel heel erg leuk en fijn hoor zo'n chique hotel. Vanavond maken we het niet te laat, morgen willen we Ho Chi Minh bezoeken en om 11 uur gaat hij weer verder met zn slaapje.

Jeff gaat nog even in het Vietnamezen badje en ik nog wat lezen. Tot morgen! Truste!

• 09 Augustus 2016 - 18:54

Joke Van Doorn:

Hoi lieverds, ik ben blij dat jullie weer goed zijn aangekomen op de plaats van bestemming,en de hotelkamer en het hotel toch een beetje luxe heeft, houd Jeffrey toch wel van, en jij dus ook wel Esther.
    Leuke mooie foto,s hebben jullie ook doorgestuurd, vooral ook in de zee van jou Esther, een echte waternimf, zo mooi vind ik ze.
    Geniet maar weer lekker van deze stad morgen, met of zonder mondkapjes, maar eerst weer een goede nachtrust nu, en morgen vroeg weer op, welterusten xxxx van ons tweetjes.

• 09 Augustus 2016 - 19:48

Sandra Van Oosten:

Haha...zo'n kop zou ik ook hebben...ik zou die ballen dus ook niet meer willen! En weer eens wat anders dan Schiphol of welk ander groot vliegveld dan ook! Leuk om dat ook mee te maken! Fijne dag morgen! Truste...

• 09 Augustus 2016 - 20:21

Jeanet Derksen:

Heerlijk z'n mooi en luxe hotel.op de bedden springen dat heb ik je niet geleerd Esthertje Derksen.
    Een klein brutaaltje ben je ook wel,om het briefgeld uit die mevrouw haar portemonnee te pakken. Je hebt wel gelijk hoor maar toch...
    Het is nog steeds leuk om je verslagen te lezen.morgen weer veel plezier saampjes ,slaap lekker voor straks.
    Liefs mama,Jeanet

• 09 Augustus 2016 - 20:33

Gerard Derksen:

Wat moet ik er nu nog aan toevoegen? Nog meer veren in je .... Denk het niet. Geniet van de luxe na alle ontberingen, blijf zoeken naar kaarten (haha). Have fun en slaap lekker voor nu. Pappa Gerard.

• 09 Augustus 2016 - 23:54

Oma:

lieve esther en jeffrey, goede morgen, het is hier nu kwart voor 12 in de avond, dus jullie zullen nog wel op een oor liggen. even misschien een kleine tip, heb je teveel bagage, je kunt ook een gedeelte opsturen per post, heb ik ook wel eens gedaan. kost niet zo veel, maar doe het verzenden dan per boot, d is veel goedkoper. even informeren bij het postkantoor. op de doos zet je dan ; used clothes;heb je geen problemen met de douane in Holland. vanmorgen jullie kaart ontvangen, en ik lees jullie reisverslagen met plezier. geniet er maar van. veel liefs oma