Taxi taxi taxi - Reisverslag uit Setapak, Maleisië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Taxi taxi taxi - Reisverslag uit Setapak, Maleisië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Taxi taxi taxi

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

17 Augustus 2016 | Maleisië, Setapak

Vanmorgen zouden we gaan zwemmen, ik was dit keer ruim op tijd wakker, maar luie Jeffrey was moe. Daarom zijn we maar wat langer op bed blijven liggen, tot een uur of negen, voordat we de stad inliepen.

Planning was om naar de Twin Towers te gaan lopen, maar de route was nogal onduidelijk en bleek uiteindelijk ruim 45 minuten lopen ipv 20. Nou welkom Teksi. Met de teksi naar die torens en voor nog geen 8 rm waren we daar. Natuurlijk moesten er foto's en ladingen selfies worden gemaakt. Hier trokken we dan ook ruim de tijd voor uit. Er liepen allemaal straatverkopertjes rond die lensjes verkochten voor op je telefoon zodat je die torens in zn geheel op de foto kreeg. Na de prijs te hebben gehalveerd zo'n lensje gekocht en welja de torens staan op de foto. Net als 100 selfies met de toren! ;-) Na de toren ook vanaf de andere kant op de foto te hebben gezet zijn we gaan ontbijten. Het was inmiddels al na 11 uur en we hadden echt honger!

Hierna liepen we naar een shopping mall waar ze Celine tassen verkopen. Onderweg vond ik natuurlijk weer eens geld op straat. In Vietnam was dit al meerdere keren gebeurd. Zelfs op de motor waaide er geld in mn handen! De mensen die mij goed kennen weten dat ik wel vaker geld vind. Vroeger al onder de kassa's in de supermarkt. Haha! Ik had een Celine tas gezien die ik heel graag wilde hebben. Helaas hier was hij niet te krijgen. Op internet hadden we gelezen dat er een mall was met een achtbaan erin. Wij daarheen gelopen. Helaas pech voor ons, de achtbaan reed vandaag niet en dus waren we er voor niets heen gegaan.

Vanuit deze mall namen we een taxi naar Central Market, we hadden gelezen dat hier veel namaakartikelen, souveniertjes en fruit te koop was. Een taxi met Jeffrey is alleen niet de meest verstandige zet. We liepen zo'n 5 minuten in de hal van de market toen Jeffrey ontdekte dat ie zn dure zonnebril kwijt was. Jullie raden het al, meneer had die in de taxi laten liggen. Serieus! Wonder boven wonder hadden we het nummer van de chauffeur en dus belde Jeffrey na een beetje aandringen toch maar op. De chauffeur had de bril inderdaad gevonden en bracht m na 20 minutjes netjes en zeer vriendelijk terug. We hebben m maar nog meer getipt. Daar ging mijn gevonden geld ;-)

Uiteindelijk vonden we daar nog 1.5 kilo mangosteen, een vorkje met de torens erop en een sjaal voor mij. Een mooie donkerblauwe. Ik at er nog een visje en Jeff nam een cocosshake en daarna verlieten we de markt om naar Chinatown te gaan. Vanuit de markt was dat 3 keer stuiteren en een halve koprol, of hoe Jeff het zei: "aan de ene kant instappen van de taxi en aan de andere kant uitstappen"

In Chinatown eerst opzoek gegaan naar de tas die ik graag wilde hebben. Fake is ook prima want het ging mij vooral om het ontwerp en de kleur. Helaas enkel tegen belachelijk hoge prijzen hadden ze die tas. Normale fake tassen kosten zo'n 120 ringgit zonder af te dingen. Voor deze vroegen ze er 1200. Nou bedankt!
Nog wel een usbstickje gekocht die ook in mn telefoon past. Na genoeg te hebben afgedongen voor een exemplaar van 8gb kreeg ik er een van LG ipv samsung. Het kreng was ook nog eens oranje en dus vroeg ik om een Samsung. Vast 1 pot nat hier maar t mooie was, de verkoper lette niet op en nu had ik er 1 van 16gb voor de prijs van een 8gb en het is nog een hele snelle ook.

Vanuit hier zochten we weer naar een taxi. Ik hoor jullie denken, dat je dat nog durft met Jeffrey, maar in deze hitte dik 35 min lopen. Nee dankjewel. Gelukig nam hij dit keer wel netjes al zn spullen mee. We zijn "thuis" gelijk een duik in het zwembad gaan nemen en hebben er nog wat foto's bij daglicht gemaakt. Ook leuk. Na heerlijk te hebben afgekoeld zijn we terug naar het appartement gegaan om ons snel aan te kleden en een pizza te gaan eten. Die hadden we deze vakantie nog niet gegeten en hier weten ze hoe ze een goede lekkere pizza maken! Panna Cotta zijn ze daarentegen wat minder goed in.

Na het eten zijn we terug naar t appartement gegaan waar de stank bijna weg is. De verhuurster had een heerlijk zeepje opgehangen. Nou dat stonk zo ontzettend dat het op je keel sloeg. Toen ik eindelijk de boosdoener had gevonden gisterenavond wilde ik deze buite zetten. Jeffrey had echter een veel beter plan. Uit t raam gooien. Dus... dat heb ik gedaan. Hij zegt namelijk dat ik altijd naar de baas moet luisteren! ;-)

Morgen is onze laatste dag. Vrijdagochtend om 2 uur stappen we in het vliegtuig naar huis.

Slaap lekker

  • 17 Augustus 2016 - 17:01

    Jeanet Derksen:

    Lieve schatten, wat een leuke vakantie was het , ik heb genoten van alle nlig
    En idd Essie je was nog geen 3 en je lag al op he buik ,onder de kassa's geld te zoeken.
    En jij Jef ,zeker altijd met taxi autootjes gespeeld toen je nog klein was.
    Geniet nog even lekker daar. Ik houd het kort .wij zijn bekaf, maar de boel is opgeruimd. Nu douche ,eten en naar huis. Slaap lekker straks xxx

  • 17 Augustus 2016 - 17:03

    Gerard Derksen:

    Pas op Esther, als je zo door gaat kom je met een zwarte Jeffrey thuis. Koopt hij trouwens ook wel eens wat leuks? Doe morgen nog veel leuke dingen. Slaap lekker. Pappa Gerard. PS vandaag wordt er niet geknutseld. Vingers doen au en we gaan zo lekker eten en dan naar Zwijndrecht rijden. Dan is de puf er wel uit.

  • 17 Augustus 2016 - 21:34

    Joke Van Doorn:

    Wat hebben je vader/schoonvader en ik van al de verhalen van jullie genoten, door jou geschreven Esther, als je eens een ander beroep zou kiezen, probeer het gewoon als Schrijfster, ja met een hoofdletter S, dat zie je goed.
    Lekker dat jullie ieder geval nog in dat mooie zwembad hebben genoten, en dat jullie best wel veel gedaan hebben op deze dag.
    Nu morgen de laatste dag, niet meer echt een hele dag natuurlijk, maar toch een groot gedeelte van de dag, en dan, ja dan weer , toch ook wel lekker denk ik, naar het knusse Nederland.
    Nog lekker een paar uurtjes slaap voor jullie daar, en dan wellicht nog een heerlijke duik in dat zwembad morgenochtend.

    Liefs van ons.

  • 30 November 2021 - 14:52

    Marleen:

    Leuk verhaal. Ik denk inderdaad dat het "gevonden geld"specifiek voor de tip van de taxi chauffeur was, anders had je het niet gevonden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Setapak

Jeffrey en Esther

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 168807

Voorgaande reizen:

19 April 2024 - 13 Mei 2024

Groetjes van Mickey en Olaf

27 Juli 2023 - 27 Augustus 2023

Noorwegen 2023

26 Februari 2023 - 06 Maart 2023

Curaçao

08 Juli 2022 - 08 Augustus 2022

Mexico

15 Juli 2021 - 16 Augustus 2021

Italië zomervakantie 2021

16 Juli 2020 - 10 Augustus 2020

Zomervakantie Oostenrijk en Italië 2020

26 Juni 2020 - 29 Juni 2020

Dalfsen

18 Juli 2019 - 19 Augustus 2019

Italië zomervakantie 2019

30 Mei 2019 - 03 Juni 2019

Hemelvaart in Italië 2019

18 April 2019 - 06 Mei 2019

Thailand 2019

20 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Italië zomervakantie 2018

23 April 2018 - 14 Mei 2018

Huwelijksreis naar Zuid-Afrika en Seychellen 2018

28 Februari 2018 - 05 Maart 2018

New York 2018

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Zomer in Italië 2017

22 April 2017 - 04 Mei 2017

Sicilië meivakantie 2017

10 Februari 2017 - 14 Februari 2017

Rome, een jaar samen 2017

28 Juli 2016 - 31 December 2016

Zomervakantie Vietnam 2016

Landen bezocht: