Wat doe jij op de wc? - Reisverslag uit Ladang Lothian, Maleisië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Wat doe jij op de wc? - Reisverslag uit Ladang Lothian, Maleisië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Wat doe jij op de wc?

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

19 Augustus 2016 | Maleisië, Ladang Lothian

Voor het slapen gaan wilden we gisterenavond nog even douchen. Voor t douchen stonden we nog te knuffelen en toen viel ik in Jeff zn armen al in slaap. Had ie een slap popje in zn armen. Het douchen stelden we maar even uit. Ik ging naar de wc, Jeff hoorde opeens niets meer en toen hij kwam kijken zat ik te slapen op de wc. Ik heb Jeff nog nooit zo zien lachen. In bed sliep ik dan ook binnen 30 sec terwijl Jeff zich nog 1001 keer heeft omgedraaid. Ruim 11 uur later, net na 10 uur, werd ik weer wakker. Jeff was ondertussen al uren wakker....

Ik denk dat dit t spannenste was wat we vandaag hebben meegemaakt. Rond een uur of 12 nuttigden we ons ontbijt bij de starbucks. Met de rabobank gechat omdat mijn creditcard t nog steeds niet deed en Jeff zn limiet er bijna aan is. Gelukkig is het nu opgelost en konden we nog wat gaan eten en later een taxi nemen. Vervolgens liepen we terug naar het appartement en zijn we een uur gaan zwemmen. Toen was Jeff t alweer beu. Terug naar t appartement voor een goede douche en daarna de tassen in pakken.
Een beetje passen en meten, goed proppen en heel wat kilo's extra dan op de heenweg, maar alles is weer mee! Hoera!

Weer terug naar de mall gelopen voor wat extra geld, eten in het vliegtuig en een pizza om om 7 uur de sleutel weer in te leveren. Toen nog even 1.5 uur terug naar de mall om in Maleisië, bij een Amerikaans bedrijf, met een Duitse naam, melk uit Frankrijk en Chocolade uit België een ijsje te gaan eten. Nog wat rond te lopen en daarna terug te gaan om de bagage te halen.

Nog wat onderhandeld over de ophaalprijs en uiteindelijk 1/5 deel van de oorspronkelijke prijs betaald. Ze was best boos, maar dat is jammer dan. Daarna de loodzware bagage een smal trappetje opgesleept en in een Taxi gestapt. Een ritje van toch al snel 45 minuten.

Op de luchthaven, waar we om 22.00 uur al waren konden we pas om 23.30 uur inchecken. Wachten dus. Wat Olympisch schoonspringen kijken, wat eten bij de mac en nog meer wachten. Daarna inchecken om snel met het treintje naar het internationale gedeelte te gaan waar de leuke winkeltjes etc zouden zitten. Nou die waren mooi allemaal al dicht. Dikke pech. Nog een keer 1.5 uur wachten dus. Gelukkig wordt de handbagage hier pas gecontroleerd als je gaat inchecken bij ze gate zelf en dus hebben we nog wel wat te drinken. Jeff kan ff rustig zijn krantje lezen en ik de blog schrijven.

Vandaag hebben we maar weinig van Kuala Lumpur gezien. Het is een vreemde stad. Aan de ene kant heel westers en oogt het met de grote shopping malls Amerikaans. Heel anders dan Vietnam. Aan de andere kant, vrouwen lopen hier zwaar gesluierd. Velen mogen niet zwemmen en blijven aan de kant zitten terwijl de mannen in het water liggen en verlekkerd kijken naar de westerse vrouwen. Daarnaast rijdt men hier aan de linkerkant wat voor ons ook vreemd is, waardoor wij steeds aan de verkeerde kant lopen. Willen we op de verkeerde kant de roltrap op etc. Best wel weer grappig. Ook merk je dat dit land veel rijker is dan Vietnam. De vriendelijkheid is veel minder. Mensen zijn minder snel tevreden en alles draait om geld. Hoe minder men heeft, hoe gelukkiger lijkt wel.

Voor nu slaap lekker alvast.

Thuis zullen we nog een laatste blog schrijven. We hadden echt een heerlijke vakantie. Maandag begint helaas het werkende leven weer.

Liefs van ons

• 18 Augustus 2016 - 23:33

Gerard Derksen:

Tot morgen op Schiphol. Pappa, M.e.n.e.e.r. Derksen.

• 18 Augustus 2016 - 23:40

Jeanet Derksen:

Essie en Jeffie,
    Wat heb ik genoten van jullie blog.
    De vakantie zo helemaal meegemaakt.van spoken,motors,en kleine steegjes,dat is gewoon een ongeruste moeder..van alle mooie foto,s werd ik heel blij.
    Morgenochtend 18.30 landen jullie weer op Schiphol en zal ik jullie heerlijk knuffelen
    Jullie kunnen nu weer gaan genieten van een boterham hagelslag,lekkere koffie en een heerlijk balletje gehakt.
    Ik wens jullie een veilige vliegreis en hoop dat ook jij Jeffrey een beetje kunt slapen in het vliegtuig,voor Esther zal dat echt geen probleem zijn,die slaapt overal,zelfs op de wc.
    Liefs en tot morgen
    Mama/jeanet

• 19 Augustus 2016 - 00:03

Joke Van Doorn:

Ja Esther, de moeheid slaat dan toch even toe, na zo,n eneverende en mooie vakantie, zeker omdat jij zo,n uitslapertje bent, kan mij dan goed voorstellen dat je op een wc in slaap kan vallen, niet zo raar hoor.
    Hoop dat jullie in het vliegtuig ook nog wat kunnen slapen, en de reis verders zonder al te veel vertragingen is en voorspoedig verloopt.
    We zullen weer blij zijn als jullie veilig en wel voet op Nederlandse bodem zetten en wij elkaar in de armen kunnen sluiten.
    Zijn benieuwd naar nog veel meer verhalen en belevenissen en wellicht nog meer foto,s en filmpjes, tot gauw lieverds, en nu ga ik ook slapen, om 00.05 ,s nachts.
    xx van ons

• 19 Augustus 2016 - 19:36

Simon (van Nick En Simon) :

Voor het lezen van dit bericht wilde ik nog even gaan douchen. Maar ik viel in Nick zijn armen in slaap.