Hallo zon, wat maak jij Rome mooi! - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Hallo zon, wat maak jij Rome mooi! - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Hallo zon, wat maak jij Rome mooi!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

11 Februari 2017 | Italië, Rome

Rond een uur of 8 ging de wekker, de avond ervoor hadden we bananen en water gehaald dus die propten we na het douchen naar binnen als eerste onderdeel van ons ontbijt. Het zal half 10 geweest zijn toen we buiten stonden en de eerste stappen overdag in Rome zetten. We genoten van het zonnetje, liepen richting de metro waar we een 2 daagse kaart kochten, die we later nauwelijks bleken te gebruiken. Een paar haltes met de metro en we stonden bij de Trevi Fontein. Tijd voor de eerste foto's van Rome, van ons samen en natuurlijk de bekende kussende foto's.

Daarna dwaalden we een beetje rond, we vonden een klein cafeetje met een terrasje in het zonnetje. Het was nog helemaal leeg, maar we hadden behoorlijke trek en Jeff had nood aan een goede espresso. We besloten er te gaan zitten. Genoten van de espresso, de verse jus en het zonnetje. Binnen no time zat het terrasje vol. Na een uurtje besloten we verder door Rome te slenteren. We liepen langs de Tiger, een winkel vol hartjes, waar Jeff binnen no time een zak snoepjes verorberde en beklommen een gebouw, later zou blijken dat de Romeinen dat ding gekscherend de bruidstaart noemden. Vanuit daar liepen we naar het Colosseum, onderweg besloten we te genieten van het zonnetje en ploften we neer op hele lange bankjes.
Voor de lunch haalden we een pizza die we daar heerlijk opaten. We liepen langs het Colosseum, het was er enorm druk dus besloten we op dat moment om later terug te gaan en liepen rustig verder. Het sleutelgat, op aanraden van tante Elly stond op de planning. Onderweg aten we heerlijke gebakjes, dronken we thee en espresso en genoten we van het samen zijn. Afrekenen in Rome is een drama, plastic accepteren ze niet en toen ik ook nog 2 koekjes to go bestelde begrepen ze er niets meer van en hebben we alleen die koekjes betaald. Ach ja, dankjewel meneer. Bij het sleutelgat bleken we ruim een half uur te moeten wachten, om vervolgens het perfecte uitzicht te zien. Heel tof. We liepen nog even verder naar het sinasappelparkje om daarna terug te keren naar onze kamer. Het was inmiddels flink afgekoeld, de zon was onder en het was nog te vroeg om te gaan eten.

Op onze kamer genoten we van het feit dat de voetjes even omhoog konden. We kozen een restaurantje uit in de buurt waar we een buffel caprese namen Jeff een pastaatje en ik een visje. Dat was goed eten. Helaas viel de panna cotta minder in de smaak. (Die aten we zelfs niet op) Jeff heeft toch echt veeeel liever de mijne.
Terug in het huisje besloten we de volgende ochtend iets later op te staan want we waren beiden erg vermoeid. Het was inmiddels al na 12 uur en we wisselden het 1e kadootje uit voor ons 1-jarig samen zijn, een vragen spel waarmee wij nog even speelden. Zondag zouden we namelijk toch een klein beetje uitslapen.