verrassing, verrassing, verrassing - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu verrassing, verrassing, verrassing - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

verrassing, verrassing, verrassing

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

12 Februari 2017 | Italië, Rome

Half negen kreeg ik een appje van Christin. Het ontbijt stond klaar. Mooi, super tof dat zij dat regelde voor mij. Vandaag zijn we een jaar samen en daar Jeff het restaurant voor de avond had geregeld, had ik het ontbijt geregeld. Jeff met een smoesje toch in huispak de woonkamer in gekregen waar hij het ontbijt zag staan en mijn kaartje. Nouja kaartje... zeg maar gerust KAART. Dat ding paste echt maar net in de koffer en Cristin had m al die tijd voor mij bewaard. Het ontbijt zag er heel leuk uit. Christin had echt moeite gedaan. Het perfecte eitje gekookt, hartjes over de tafel gestrooid, broodjes, yoghurtjes, croissantjes, thee, koffie aan alles was gedacht. Hoe leuk!

Jeff was heel blij met zijn kaart en toen ik na het ontbijt terug kwam van het toilet vroeg Jeff of ik zijn kadootje ook alvast wilde hebben. Eigenlijk zou ik dat pas vanavond krijgen maar Jeff wilde het nu vast geven. Natuurlijk wilde ik nu alvast mijn kadootje. Jeff zei dat ie t niet had ingepakt en dat ik daarom mijn sjaal om mijn ogen moest doen. Toen ik mijn sjaal af deed zag ik het mooiste kadootje ooit. Jeff zat met tranen in zijn ogen op zijn knieën, had een prachtige ring en vroeg of ik met hem wilde trouwen. Hallo! Ja natuurlijk wil ik dat! He he, na mijn ja volgden een heleboel tranen, we waren dol gelukkig. Ik belde mijn zusje op om het haar te vertellen en toen bleek dat Binkie vrijdag helemaal niet zo lang had gewerkt. Hij was naar mijn ouders geweest om aan mijn pappa mijn hand te vragen! Romantischer kan gewoon niet. Heel fijn ook had Binkie stiekem zijn telefoon neer gezet om te filmen en zo staat zijn aanzoek op film. Overigens hebben we die al heel wat keertjes terug gekeken ;-).

Rond een uur of 12 verlieten we het huisje pas. We stapten uit bij de Spaanse trappen, stralend, nog harder dan de zon en genoten van de zon. Ik wist niet dat ik op dat moment onder het restaurant stond waar wij die avond zouden eten. We liepen door de designerstraat, gingen nog even binnen bij Celine om daarna een lading panty's te kopen (hier in Italië heb je veeeeel meer keuze en ook veel blauwe) om vervolgens te lunchen op een pleintje in de zon. Dikke rekening want natuurlijk kozen wij het duurste tentje. 6.50 voor een colaatje moet kunnen toch? En dan moet je ook nog betalen voor de wc. Welja!!!

Vanuit daar liepen we terug het centrum in, we hadden nog wat winkeltjes gezien waar we binnen wilden, Jeff zocht een nieuwe zonnebril en ik nog een paar panty's meer. We liepen langs een juwelier waar een heel mooi horloge stond. Op mijn aandringen paste Binkie het horloge, het stond hem geweldig! He he eindelijk een horloge met bruin bandje wat hij mooi vond. Deze kreeg hij van mij. Zo blij als een kind, zo trots als een pauw, Binkie doet t horloge niet meer af. We liepen terug naar de Spaanse trappen om op tijd in het huisje te zijn om te douchen en tutten want we zouden luxe uit eten gaan. In het huisje bleken de ouders van Christin op visite. Uitgebreide felicitaties volgden en een stuk zelfgebakken taart. Daarna ploften we in het ligbad en maakten we ons klaar om uit eten te gaan.

Met een taxi vertrokken we. We stapten uit bij het Hassler hotel, hierin zit Imago, een restaurant met 2 Michelin sterren. Ja ja, Jeff had zich uitgesloofd voor ons 1 jarig samen zijn. Het restaurant was super sjiek, als je naar het toilet moest liep er iemand mee. Er was een speciaal krukje voor je tas en als je opstond kreeg je meteen een nieuw servet. We begonnen met een heerlijke champagne (we weten meteen welke we willen op ons huwelijk) om vervolgens de kaart te krijgen. Ik kreeg een kaart zonder prijzen, nou dan weet je t wel. Jeff kreeg er 1 met prijzen, arme man en hij besloot voor het 10 gangen menu te gaan. Wat een bof. Dit werd nog uitgebreid met allemaal extra hapjes zodat we uiteindelijk 16 gangen en koffie/thee na naar binnen werkten. Een van de extra gangen was een macaron met vers fruit en één kaarsje, had dat Binkie van mij geregeld voor ons jubileum. Propvol, maar jeetje wat had ik genoten, gingen we met de taxi terug naar het huisje. De rest van de avond was van ons samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Jeffrey en Esther

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 169244

Voorgaande reizen:

19 April 2024 - 13 Mei 2024

Groetjes van Mickey en Olaf

27 Juli 2023 - 27 Augustus 2023

Noorwegen 2023

26 Februari 2023 - 06 Maart 2023

Curaçao

08 Juli 2022 - 08 Augustus 2022

Mexico

15 Juli 2021 - 16 Augustus 2021

Italië zomervakantie 2021

16 Juli 2020 - 10 Augustus 2020

Zomervakantie Oostenrijk en Italië 2020

26 Juni 2020 - 29 Juni 2020

Dalfsen

18 Juli 2019 - 19 Augustus 2019

Italië zomervakantie 2019

30 Mei 2019 - 03 Juni 2019

Hemelvaart in Italië 2019

18 April 2019 - 06 Mei 2019

Thailand 2019

20 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Italië zomervakantie 2018

23 April 2018 - 14 Mei 2018

Huwelijksreis naar Zuid-Afrika en Seychellen 2018

28 Februari 2018 - 05 Maart 2018

New York 2018

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Zomer in Italië 2017

22 April 2017 - 04 Mei 2017

Sicilië meivakantie 2017

10 Februari 2017 - 14 Februari 2017

Rome, een jaar samen 2017

28 Juli 2016 - 31 December 2016

Zomervakantie Vietnam 2016

Landen bezocht: