verrassing, verrassing, verrassing - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu verrassing, verrassing, verrassing - Reisverslag uit Rome, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

verrassing, verrassing, verrassing

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

12 Februari 2017 | Italië, Rome

Half negen kreeg ik een appje van Christin. Het ontbijt stond klaar. Mooi, super tof dat zij dat regelde voor mij. Vandaag zijn we een jaar samen en daar Jeff het restaurant voor de avond had geregeld, had ik het ontbijt geregeld. Jeff met een smoesje toch in huispak de woonkamer in gekregen waar hij het ontbijt zag staan en mijn kaartje. Nouja kaartje... zeg maar gerust KAART. Dat ding paste echt maar net in de koffer en Cristin had m al die tijd voor mij bewaard. Het ontbijt zag er heel leuk uit. Christin had echt moeite gedaan. Het perfecte eitje gekookt, hartjes over de tafel gestrooid, broodjes, yoghurtjes, croissantjes, thee, koffie aan alles was gedacht. Hoe leuk!

Jeff was heel blij met zijn kaart en toen ik na het ontbijt terug kwam van het toilet vroeg Jeff of ik zijn kadootje ook alvast wilde hebben. Eigenlijk zou ik dat pas vanavond krijgen maar Jeff wilde het nu vast geven. Natuurlijk wilde ik nu alvast mijn kadootje. Jeff zei dat ie t niet had ingepakt en dat ik daarom mijn sjaal om mijn ogen moest doen. Toen ik mijn sjaal af deed zag ik het mooiste kadootje ooit. Jeff zat met tranen in zijn ogen op zijn knieën, had een prachtige ring en vroeg of ik met hem wilde trouwen. Hallo! Ja natuurlijk wil ik dat! He he, na mijn ja volgden een heleboel tranen, we waren dol gelukkig. Ik belde mijn zusje op om het haar te vertellen en toen bleek dat Binkie vrijdag helemaal niet zo lang had gewerkt. Hij was naar mijn ouders geweest om aan mijn pappa mijn hand te vragen! Romantischer kan gewoon niet. Heel fijn ook had Binkie stiekem zijn telefoon neer gezet om te filmen en zo staat zijn aanzoek op film. Overigens hebben we die al heel wat keertjes terug gekeken ;-).

Rond een uur of 12 verlieten we het huisje pas. We stapten uit bij de Spaanse trappen, stralend, nog harder dan de zon en genoten van de zon. Ik wist niet dat ik op dat moment onder het restaurant stond waar wij die avond zouden eten. We liepen door de designerstraat, gingen nog even binnen bij Celine om daarna een lading panty's te kopen (hier in Italië heb je veeeeel meer keuze en ook veel blauwe) om vervolgens te lunchen op een pleintje in de zon. Dikke rekening want natuurlijk kozen wij het duurste tentje. 6.50 voor een colaatje moet kunnen toch? En dan moet je ook nog betalen voor de wc. Welja!!!

Vanuit daar liepen we terug het centrum in, we hadden nog wat winkeltjes gezien waar we binnen wilden, Jeff zocht een nieuwe zonnebril en ik nog een paar panty's meer. We liepen langs een juwelier waar een heel mooi horloge stond. Op mijn aandringen paste Binkie het horloge, het stond hem geweldig! He he eindelijk een horloge met bruin bandje wat hij mooi vond. Deze kreeg hij van mij. Zo blij als een kind, zo trots als een pauw, Binkie doet t horloge niet meer af. We liepen terug naar de Spaanse trappen om op tijd in het huisje te zijn om te douchen en tutten want we zouden luxe uit eten gaan. In het huisje bleken de ouders van Christin op visite. Uitgebreide felicitaties volgden en een stuk zelfgebakken taart. Daarna ploften we in het ligbad en maakten we ons klaar om uit eten te gaan.

Met een taxi vertrokken we. We stapten uit bij het Hassler hotel, hierin zit Imago, een restaurant met 2 Michelin sterren. Ja ja, Jeff had zich uitgesloofd voor ons 1 jarig samen zijn. Het restaurant was super sjiek, als je naar het toilet moest liep er iemand mee. Er was een speciaal krukje voor je tas en als je opstond kreeg je meteen een nieuw servet. We begonnen met een heerlijke champagne (we weten meteen welke we willen op ons huwelijk) om vervolgens de kaart te krijgen. Ik kreeg een kaart zonder prijzen, nou dan weet je t wel. Jeff kreeg er 1 met prijzen, arme man en hij besloot voor het 10 gangen menu te gaan. Wat een bof. Dit werd nog uitgebreid met allemaal extra hapjes zodat we uiteindelijk 16 gangen en koffie/thee na naar binnen werkten. Een van de extra gangen was een macaron met vers fruit en één kaarsje, had dat Binkie van mij geregeld voor ons jubileum. Propvol, maar jeetje wat had ik genoten, gingen we met de taxi terug naar het huisje. De rest van de avond was van ons samen.