Palermo - Reisverslag uit Santa Flavia, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Palermo - Reisverslag uit Santa Flavia, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Palermo

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

24 April 2017 | Italië, Santa Flavia

Zo we slapen hier alletwee als een blok. Worden pas wakker van de wekker en hebben dan heerlijk geslapen! Mooier kan niet. Onze koffer is al droog van het zonnetje en enkel het vuile wasgoed was nat geworden dus dat droogt nu in de slaapkamer.

Aan het ontbijt besluiten we om hier een nachtje langer te blijven en pas woensdag weg te gaan. Dan kunnen we vanuit hier Cefalu bezoeken, wat koffers in en uitpakken scheelt. Wel zo fijn. Vandaag gaan we met de trein naar Palermo. Fabio, de hoteleigenaar adviseerde ons om de trein te pakken. Sneller en goedkoper. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar het station gereden. De Italianen rijden hier echt als idioten, verkeersregels hebben ze lak aan, knipperlichten zijn gewoon versiersels op de auto en autobanen kennen ze hier niet. Ik ben blij dat Jeff rijdt en niet ik. We zijn vrij snel op het station en recht voor het station is een parkeerplekje vrij. We boffen. Aan de automaat kopen we een ticketje en daarna wachten we in het zonnetje op de trein. De trein kost hier bijna niets en is ook nog eens bijzonder luxe. Stopcontacten om je telefoon op te laden (of iets anders) mooie stoeltjes, comfortabele plekken, echt heel anders dan in Nederland!

Een kwartiertje later zijn we aangekomen in Palermo. We lopen richting het oude gedeelte, kiezen voor een zonnig terrasje waar we opeens tussen meer Nederlanders zitten. Tot nu toe hebben we vooral veel Italianen gezien en gehoord. Daarna bezichtigen we een groot plein met een kathedraal om vervolgens terug te slenteren naar het nieuwere gedeelte van Palermo. Onderweg eten we een rijstballetje, van de Nederlander op het terras die hier studeert gehoord dat dat een echte specialiteit is van hier en kopen we een reepje chocolade (volgens dezelfde Nederlander een specialiteit uit een stadje hier vlakbij) voor Jeff. Chocolade zonder cacaoboter waardoor hij veel harder en brokkeliger is en niet smelt. Jeff koos voor de reep met kokos. Hoe kan het ook anders.

We bezoeken de Calzedonia, vinden geen panty's en gaan op zoek naar het marktje wat onze reisgids aanraadt. Helaas dit is een klein vlooienmarktje en stelt niet zoveel voor. Wel vinden we een klein bakkertje waar we voor een habbekrats een klein broodje kopen. Een Siciliaanse pizza om precies te zijn. Erg lekker en bijna jammer dat we er maar 1 hebben. Ach er is nog genoeg te genieten hier.
We besluiten verder te gaan naar een ander marktje wat volgens mensen uit t hotel echt leuk is. Enorme vissen, veel groenten en fruit. We treffen inderdaad een enorme zwaardvis aan en heel grote champignons verder valt het wat tegen.

We besluiten richting het station te lopen en dan lekker terug naar het zonnige dakterras terug te keren. Onderweg stoppen we nog voor een espresso en wat kleine gebakjes en zijn dan precies op tijd op t station om meteen met de trein terug te keren. Met een kwartiertje zijn we terug, even langs de supermarkt voor wat water en een flesje wijn en dan snel de zon in.

Bijna 2 uur hebben we van het zonnetje kunnen genieten, dan gaat ie onder. Tijd voor een douche, dikke laag aftersun en wat warmere kleren. We kijken op internet voor een leuk restaurantje en vertrekken naar Gast Haus. Hoe Duits het ook mag klinken, het is gewoon super Italiaans. De pizza's worden recht onder onze neus afgebakken. Super leuk! We kiezen vooraf voor bruchetta Romana en als hoofdgerecht voor mij een visje en voor Jeff een pizza. Ik koos voor zeebaars. Erg lekker maar ik kreeg ook meteen de grootste die er was (en de duurste dus ) Ik zit nog propvol. Na het eten keren we hotelwaards en genieten we op het dakterras nog van een wijntje. Daarna is het tijd de oogjes te sluiten.

Slaap lekker!

Dat is te lezen, niet te veel taartjes eten anders moet je thuis
    Weer gaan afvallen

• 25 April 2017 - 16:38

Gerard Derksen :

Wat er heerlijkheden allemaal en dat bij een zonnetje met een prettige temperatuur. Bij ons kwam er een brief binnen die weer voor een beetje zin zorgde.