Cefalu - Reisverslag uit Santa Flavia, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Cefalu - Reisverslag uit Santa Flavia, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Cefalu

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

25 April 2017 | Italië, Santa Flavia

Na het ontbijt namen we vandaag voor het eerst in de morgen een kijkje op het dakterras. Werkelijk waar dan is het nog mooier dan aan het eind van de middag. Het zonnetje weerkaatst dan mooi op de zee, waardoor deze heel leuk gaat schitteren.

Een klein kwartiertje later zaten we in de auto naar Cefalu. Ongeveer 45 minuten rijden. We hebben ervoor gekozen om op en neer te rijden omdat we geen zin hadden in gezeul met de koffers en je dan ook niet zat met een inchecktijd.
Cefalu is ongeveer 45 minuten rijden, het vinden van een parkeerplaatsje duurde ongeveer even lang. Uiteindelijk een plekje gevonden vlakbij het oude centrum en de zee. De ligging is werkelijk waar fantastisch! De zee ziet er prachtig uit en de zon straalde je tegemoet. We genoten echt! Niet alleen van het prachtige uitzicht maar ook van het leuke oude stadje. Rond lunchtijd werd het echt druk, ladingen toeristen kwamen toen aan. We hadden het geluk dat we toen al een hoop mooie foto's hadden gemaakt en trokken naar het mindere toeristische gedeelte om daar in het zonnetje te lunchen. Helaas geen uitzicht op zee maar dat zag je ook aan de prijzen. Hier bleek dat het vandaag een nationale feestdag was, bevrijdingsdag en dat daarom ook een hoop Italianen op pad gingen.

Terwijl wij heerlijk met blote beentjes en korte mouwen op het terras zaten, kwamen er achter ons een paar Italianen zitten. Een dikke trui, de winterjas werd aangetrokken en de capuchon werd opgezet. Gewoon bizar. Terwijl wij t super warm hadden en in de weer moesten met zonnebrandcrème trekken zij iets aan tegen de kou. Rare mensen hôr, die Italianen ;-)

Na de lunch besloten we nog even te blijven zitten. Het was tenslotte fantastisch weer en daarnaast hebben we de afgelopen dagen al zo veel gelopen. De wifi van het restaurant was echt heel goed, mooi de tijd om het volgende hotelletje te boeken en even het een en ander op te zoeken. Dat was hard werken en dus hadden we wel een ijsje verdiend. Ik bestelde een klein ijsje en Jeff een grote. Op de rekening klopte dat maar effectief waren beide ijsjes even groot. Ofwel ik had enorme mazzel ofwel Jeff is flink genaaid. Hoe dan ook ik mag niet klagen ;-)

Hierna verdween het zonnetje achter de grote gebouwen en werd het dus tijd om verder te gaan. We liepen terug naar het eerste winkeltje waar we een oud mini vespaatje hadden zien staan welke we graag in ons toilet wilden zetten. Zo gezegd zo gedaan. Met een vespaatje rijker liepen we terug naar de auto. Het was inmiddels 4 uur. Het stadje hadden we wel gezien en zo zouden we nog net voor de grote drukte terug rijden, daarnaast kunnen we dan nog even genieten van het heerlijke dakterras.

Rond 5 uur kwamen we terug bij de B&B, snel een bikini en short aan en hup het terras op. Onderweg kregen we leuk nieuws vanuit Nederland, het werk dat Jeff had verzet voor mijn ouders had zn vruchten afgeworpen; geen rood kruis meer, wel drie flessen limoncello. Op het dakterras genoten we van de ferme zonnestralen, een boekje en een drankje. Eenmaal terug in de kamer gingen we op zoek naar een leuk restaurantje. Waar we heen wilden bleek dicht wegens bevrijdingsdag en zo nog een aantal restaurantjes. We besloten terug te keren naar Gast Haus omdat we de avond ervoor daar heel lekker hadden gegeten.
Na het eten liepen we nog een stukje langs zee, het was immers nog echt niet koud en aten we nog een klein gebakje en dronk Jeff nog een espresso. Daarna was het tijd om terug te gaan. We wilden nog een fles limoncello halen bij een restaurant waar we eerder die week gegeten hadden. Helaas bleek dat restaurant ook dicht en dus was het tijd om te gaan slapen.

• 26 April 2017 - 13:42

Joke Van Doorn:

Hoi lieverds, net even al de verhaaltjes gelezen, jullie genieten heerlijk daar, zo te lezen, van alles, strand, zee, lekker eten, mooie oude stadjes, genoeg ook relaxen op het dakterras, lijkt mij echt ook heerlijk daar, en inderdaad wel een beetje vreemd, hoe jullie je dan kleden zo zomers en de Italianen op z,n winters, maar zo zie je maar hoe of verschillend die temperaturen verschillen in alle landen, en de mans zich daar naar aanpast, die daar wonen dus.

• 26 April 2017 - 13:45

Joke Van Doorn:

Ik drukte op de verkeerde knop, was nog niet klaar met mijn schrijven, nu dus wel geniet verders lekker daar met z,n tweetjes, veel plezier, liefs van ons hier.