Rustig aan! - Reisverslag uit Giardini Naxos, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Rustig aan! - Reisverslag uit Giardini Naxos, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Rustig aan!

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

27 April 2017 | Italië, Giardini Naxos

Uitslapen, dat is wat we vandaag deden. Rond een uur of 10 kwamen we pas ons bed uit. De wekker was al wel eerder gegaan maar we waren beiden nog zo moe dat we besloten om ons nog een keertje om te draaien en nog een goed uur verder te slapen. Iets frisser werden we wakker. Tijd voor een douche. Na t douchen was de badkamer een waar zwembad geworden. Oepsie! Haha. Daarna naar de supermarkt om ontbijt te regelen. Om half 12 zaten we goed en wel aan het ontbijt en besloten we dat we vandaag met onze luie reet aan het strand gingen liggen.

Zo gezegd zo gedaan, omkleden, bikini aan, handdoekje pakken en naar t strand. 10 minuten later waren we aan het strand. Net als een heleboel wolken. Veel te fris voor het strand dus. Wat nu? We vroegen vriend Google om raad en hij adviseerde om naar Catelmola te gaan. Een stadje dat gebouwd is om in vroegere tijden de veiligheid van Taormina te garanderen. Vanuit daar heb je prachtig uitzicht op de Etna, het Italiaanse vaste land en Taormina. Door dit uitzicht kon de vijand vroeg genoeg gezien worden en was een inval in Taormina onmogelijk.
Het is een vriendelijk en leuk stadje. We ontdekten dat de berg met sneeuw die we gisteren zagen de Etna was en genoten op een terrasje heel eventjes van het zonnetje.

Catelmola hadden we na 2 uurtjes wel gezien en dus reden we terug naar Taormina waar we het oude Griekse theater nog graag wilden bekijken. Het theater is heel lang geleden gesticht toen Taormina nog in Griekse handen was. Voordat we het theater bezochten bekeken we wat toeristische winkeltjes. Voor ons toilet zochten we het logo van Sicilie, gemaakt van Etna steen. In Catelmola vroegen ze hier echt de hoofdprijs voor en al snel bleek dat het in Taormina voor minder dan de helft kon. Mooi. Voor Deborah kochten we een souveniertje voor in haar nieuwe huisje en  voor ons zelf ook nog een citroenzeepje. Daarna liepen we naar het theater.

Helaas heeft Jeff geen echte baan en moest hij 10 euro entree betalen. Ik mocht, omdat ik docent ben, gratis naar binnen. Ik verbaas mij nog steeds over deze regel die in veel Europese landen geldt, maar hej, ik klaag niet. Via enkele trappen kwamen we boven in het amfitheater. Momenteel zijn ze het aan het renoveren waardoor grote delen dicht waren en we mannetjes zagen werken. Toch mocht dat de pret niet drukken. Vanuit hier hadden we wederom een fenomenaal uitzicht en zaten we even lekker in het zonnetje. Best fijn. Zo'n relax dagje tussendoor mag best;-)

Na het bezoek aan het amfitheater liepen we terug naar de shuttlebus en reden we daarna naar huis. In de supermarkt haalden we een grote bol buffelmozzarella, tomaatjes, verse knoflook, stokbrood, basilicum en gezeefde tomaten (o en eindelijk ijsjes). Vanavond koken we zelf. Vooraf bruschetta's omdat Jeff daar echt heeel dol op is en daarna zijn favoriete pasta die we ook thuis met enige regelmaat eten. Voor Italiaanse begrippen was het nog vroeg, een uurtje of half 7 en dan wordt er nog niet gegeten. Daar wij ook gewend zijn om pas om 21 uur te gaan eten aten we eerst nog een ijsje! Eindelijk, ik ben niet zo heel dol op schepijs maar een Solero exotic gaat er zeker wel in. Overal staan van die ola borden hier en overal de Solero erop. Helaas geen een die dat ijsje ook echt verkoopt. Wel 100 soorten Magnums maar ook daar word ik niet heel blij van. Nu dus wel een hele doos Solero's. We maakten ons ijsje open en meteen was duidelijk dat ze hier een keer een flinke stroomstoring hebben gehad. Het stokje zat helemaal in het ijsje. Achja, bordje der bij en een lepel en het ijsje is evengoed eetbaar.

Rond half 9 was het toch wel tijd om te gaan koken. Eerst bruschetta's voor meneertje, jullie hadden 'm moeten zien smullen en daarna nog een pastaatje. Glaasje wijn der bij en echt blijer kan je hem niet maken! We hebben heerlijk gegeten. Inmiddels staat Jeff de afwas te doen en daarna gaan we op bed een filmpje kijken. Morgen verhuizen we naar ons volgende hotel. Over een weekje zijn we al weer thuis. De tijd vliegt hier. We genieten volop en zouden voor altijd in Italië kunnen blijven...