Uitzicht - Reisverslag uit Trapani, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Uitzicht - Reisverslag uit Trapani, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Uitzicht

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

02 Mei 2017 | Italië, Trapani

De B&B waar we nu verblijven hebben we uitgekozen om het ontbijt. Uitgebreide beschrijving hiervan en ook nog eens veel foto's met taart, veel broodjes en vers fruit. Bij de beoordeling lazen we twee keer dat het ontbijt echt perfect was en dus boekten we deze accommodatie. Wat een teleurstelling vanmorgen, er stonden een paar yoghurtjes, 4 kleine broodjes voor ons samen, wat jammetjes en nutella en een gefrituurd ricottaflapje. Dat was het. We aten de broodjes op, kregen er een koffie en thee bij en verlieten een beetje teleurgesteld de ontbijtzaal. Dit kon veel beter, de foto's van het ontbijt klopten totaal niet.

Na het ontbijt kleden we ons om en gaan we naar Enrice. Een oud stadje bovenop een berg waar de Arabische invloeden nog goed zichtbaar zijn. Domme Hollanders dat wij zijn, hebben we niet bedacht dat het hier boven een stuk kouder zou zijn. Een beetje bibberend liepen we rond. We hebben her en der wat limoncello geproefd en genoten van het prachtige uitzicht. Vanuit hier konden we zowel de noord- als westkust zien en hadden we een prachtig uitzicht over Trapani. We kwamen een groep gezellige Amerikanen uit Michigan tegen die elkaar van Highschool kenden en nu ze bejaard zijn weer contact hebben en met elkaar op vakantie zijn. We maakten wat foto's en gingen zelfs met hun op de foto. Nu maar hopen dat de foto's per mail aankomen! ;-)

Na iets meer dan een uurtje hadden we het stadje wel gezien. In het zonnetje, uit de wind, deden we een drankje. Het was nog vroeg, nog geen 1 uur en we overlegden wat we dan gingen doen. Een aantal opties passeerde de revue, uiteindelijk kozen we voor het strand. We reden naar San Vito lo Capo, een kleine drie kwartier rijden. Dit schijnt een van de mooiste stranden van het eiland te zijn en als we er dan toch in de buurt zijn... We zochten een parkeerplekje, wisselden wat geld, gooiden dat in de automaat en dropten onze derniere op het strand. Jeff had zelfs het lef om de ijskoude, maar mooie zee in te gaan. Ik genoot van het zonnetje op mijn handdoekje. Het laatste uur kreeg Jeff t koud, hoe? is mij een raadsel ik had het echt niet koud, eerder warm en om 4 uur was het dan ook tijd om het strand te verlaten en terug te rijden naar de B&B om ons op te frissen en zandvrij te maken.

Thuis blijkt Jeff een klein beetje verbrand. Op het strand mocht ik m niet insmeren. Eigenschuld en iets met een bult die dik is zullen we maar zeggen. Het is in ieder geval goed te zien dat hij op vakantie is geweest. Omdat ik op het strand maar een uurtje heb geslapen rusten we opde kamer nog een uurtje of anderhalf voordat we naar Trapani rijden om te gaan eten. Voor acht uur is het toch onmogelijk om een open restaurantje te vinden dus we hebben alle tijd.

Jeff rijdt ons naar Trapani, hij had al een restaurant uitgezocht en zo kwamen we bij  pizzaria Amicimeie terecht. Er hingen 5 dikke tv-schermen en zo konden we dus de wedstrijd Real Madrid tegen Atletico Madrid volgen. Jammer genoeg was de lol er snel af. Beiden vinden we Ronaldo maar een vervelend mannetje. Het voorgerecht, bestaande uit gefrituurde kaasballetjes beloofde veel goeds. Onze pizza's, eentje met tomaat en dikke buffel mozzarella en een met parmaham, rucola en parmazaanse kaas, waren erg lekker. Ze waren ook iets groot en dus rijden we nu terug naar de B&B met 2 halve pizza's. Hebben we meteen ontbijt.

Na het eten zijn we nog een stukje gaan wandelen. We hebben iedere dag meer dan 10.000 stappen gelopen, vandaag zaten we pas op de helft en dat konden we niet laten gebeuren. We liepen dus nog een groot rondje door de stad voordat we terug gingen naar de auto. Kan het eten ook meteen even zakken en gaan we wellicht vanavond met een iets minder vol gevoel slapen. De 10.000 hebben we namelijk ruim gehaald.

Morgen is onze laatste dag hier, helaas. We zouden hier nog jaren kunnen blijven!

Liefs,

Jeff en Esther

• 03 Mei 2017 - 12:30

Joke Van Doorn:

Leuk geschreven weer hoor Esther, is inderdaad wel balen van wat jullie van het ontbijt hadden verwacht, maar ja genoeg gegeten weer over de hele dag, zo te lezen, en er tegelijkertijd met al de stappen weer gecompenseerd, goed streven.
    Zo te lezen zit er dan nog eens een emigratie in ????, als jullie daar jaren nog willen verblijven, niet gek bedacht hoor , volgens mij allebei pizza verslaafd en ja op de foto,s ziet het er daar prachtig uit daar.
    Nu lieverds , geniet deze laatste dag nog maar eventjes allebei en morgen veilig weer thuis, welkom dan in het beetje regenachtige Nederland.

Liefs van ons.