Dag van vertrek - Reisverslag uit La Chavanne, Frankrijk van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit La Chavanne, Frankrijk van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

15 Juli 2017 | Frankrijk, La Chavanne

Het is eventjes geleden dat we op vakantie waren, het werd dus weer eens tijd voor een vakantie! Vandaag vertrokken we om half 8 richting Italië. Nouja, dat is de uiteindelijke bestemming, we overnachten eerst een nachtje in Frankrijk, net aan de grens zodat we morgenochtend mooi op tijd aankomen in Turijn, de eerste stad in Italië die we aandoen.

Er is weinig gepland, we weten wat we een beetje willen. Stukje Toscane, Napels, Amalfi kust en Bologna. Verder zien we wel waar we terecht komen. Hebben ook nog niets geboekt dus ook voor ons is alles nog een verrassing. Wel zo leuk.

Om half acht reden we vanuit Zoetermeer weg. Gisteren waren we broodjes en tomaatjes vergeten te kopen, een korte stop bij de AH in Prinsenbeek ( onder het schrijven bedenken we ons dat het boekje over Toscane nog in de kast staat ) een extra koffie voor Jeff en met wat fruit rijden we richting België. Hier tanken we op de gebruikelijke plek de auto vol. We hebben er voor gekozen om geen tol te rijden en zo rijden we eerst via Luxemburg. Hier is de benzine nog goedkoper en dus gooien we er net voor de grens nog een aantal liter bij. Ondertussen heeft Jeff het stuur van mij overgenomen en kan ik een beetje van de omgeving genieten.

De afgelopen nacht was kort, veel te kort voor mij. Ik zit de hele tijd te gapen onder mjjn dekentje en heb het ijskoud. Jeff zegt dat ik der aan toe moet geven en een tukkie moet doen. Zo gezegd zo gedaan. Een uurtje later word ik een stuk frisser wakker. Het is inmiddels al 3 uur. Tijd om een toilet te gaan zoeken en even de benen te strekken. Helaas komen we achter een bang autootje terecht. We mogen hier 90 maar de beste oude man rijdt niet veel harder dan 40. Dikke slierten achter hem en nauwelijks mogelijkheden om hem in te halen. Jeff vindt het vreselijk en kan heerlijk mopperen. Om dat gemopper moet ik dan wel weer lachen. Eindelijk voorbij die auto wil Jeff echt niet stoppen want dan zitten we der straks weer achter en dus rijden we nog wel even door. Rond half 5 stoppen we bij een mac. Snel naar t toilet, we stonden beiden op klappen en op t gemak een ijsje eten. We lopen terug naar de auto en Jeff rijdt weer verder. Heerlijk voor mij, ik rij niet zo graag en hij wel dus goed verdeeld.

Onderweg zien we leuke dorpjes, het wordt steeds zonniger en de wolken laten we ver achter ons. We rijden langs een prachtig meer en genieten echt van de uitzichten. Ik ben heel blij dat we deze route hebben gekozen. In plaats van enkel snelweg en beton rijden we door dorpjes en mooie natuur.  Met nog 45 minuten te rijden beginnen we het beu te raken. We komen aan in een dorpje waar een festival is en het dus vol staat met wegafzettingen. Na een kwartiertje rondjes draaien vinden we gelukkig weer een weg en om kwart over 8 komen we aan bij het huisje. De auto parkeren we in de garage en daarna gaan we eerst eten. Thuis had ik al een pasta salade gemaakt en die laten we ons goed smaken.

Na het eten halen we de spullen uit de auto en maken we een wandeling door de omgeving. Het is hier heel erg mooi. We genieten van het uitzicht en de vele koeien. Maken nog een paar koeifies en wandelen dan rustig terug. Het wordt inmiddels donker, wij zijn vrij moe en dus is het tijd om te gaan slapen. Morgen rijden we naar Turijn. Voor nu, bonne nuit!