Dag 15. Lekker joh dat eten in Napels - Reisverslag uit Napels, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Dag 15. Lekker joh dat eten in Napels - Reisverslag uit Napels, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Dag 15. Lekker joh dat eten in Napels

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

29 Juli 2017 | Italië, Napels

Goedemorgen, fris en fruitig stonden we vanmorgen op. Nouja fris en fruitig... de kussens hier... de ene bestaat van binnen uit 10.000 stukjes en de andere lijkt op een plank. Serieus die Italianen weten niet wat een goed bed is. De matrassen zitten ook vol veren oid en zijn dus keihard en hebben allemaal uitsteksels...
Nou eerst maar eens ontbijten. Thee, koffie, scrumbled eggs, vers fruit, cornetto's en brood. Genoeg om je mee vol te proppen dus. Daarna pakten we onze spullen en werden we door de moeder van de eigenaar naar het treinstation gebracht. Vandaag gaan we naar Napels.

Voor 2.20 euro per persoon stonden we op Napels centraal. Als eerste nam ik Jeffrey mee naar Limonè, een limoncello winkel waar de eigenaar de limoncello nog zelf maakt en daar ook verkoopt. Zo'n 1.5 jaar geleden had ik daarvandaan een flesje voor Jeff meegenomen en hij (dé limoncellodrinker) vond dat de beste limoncello ooit en had het er nog vrij vaak over. We moesten dus wel naar deze winkel terug. Hij proefde, was wildenthousiast en we besloten eind van de dag terug te gaan zodat we nu niet de hele tijd met de flessen hoefden te sjouwen.

We liepen door smalle steegjes, zagen heel veel souvenirs voor zeer weinig geld, Napels is wat dat betreft echt nog heel goedkoop en we vonden de kaart die ik ooit naar Jeff stuurde (die nooit aan kwam) in een winkeltje. Deze hebben we nogmaals gekocht. Heeft ie toch het kaartje nog. Alleen zonder tekst.
We kochten al slenterend door de straatjes van Napels verse fruitsapjes en liepen verder richting de kust. Het was nog een heel eindje doorstappen en we hadden dan ook al heel veel stappen gezet alvorens we de zee bereikten. Ook nu waren we nog niet waar we wilden zijn en we stapten nog een ruim kwartier verder, kwamen heel wat bruidjes tegen (ieder met wel 3 fotografen!!!) om uiteindelijk neer te ploffen op een terrasje en te gaan lunchen. Hier schreven we wat kaartjes voor de ouderen thuis zonder WhatsApp en naar een oom van Jeffrey die wel zat te wachten op een leuk kaartje. Daarna liepen we verder richting het centrum.

In het centrum kochten we een lippenstift voor mij, Jeff vindt dat zo leuk staan, paste Jeff een aantal overhemden, liepen we Swarovski nog een keer binnen en kochten we een ijsje. Nouja ijsje, dat ding smolt binnen 2 seconde weg en was ook nog eens vies. Bah, zoeter dan zoet, ik hoefde m niet. Ik ga niet dik worden van iets dat vies was. Vervolgens kwamen we aan op een groot plein. Hier ploften we neer, eerst in het zonnetje maar we verschoven al snel naar de schaduw. Warm zat. We dronken wat water en twee wijntjes. Zochten naar een volgend hotel en toen bleek het alweer half 7 te zijn geweest. Tijd om terug te lopen naar Limonè om een voorraadje limoncello in te slaan.

We kozen voor eenvoudige flessen, meer inhoud voor dezelfde prijs, namen chocolade mee van buffelmelk en chocoladeballetjes met Limoncello van binnen. Die konden we daar net als de Limoncello proeven en waren echt heeel lekker. Huppa, ingeslagen. Buiten belde ik even met mn pappa en die was teleurgesteld, hij wilde ook een flesje. Terug naar binnen dus en een fles voor hem gehaald! Iets kleiner, eentje in de vorm van de flessen die thuis op de salontafel staan zodat als pa m leeg heeft we deze daar bij kunnen zetten.

Vanuit Limonè liepen we naar de trein, het was tijd geworden om Napels te verlaten. We namen de trein terug naar Ercolane en zochten daar een restaurantje op. Volgens google was Elisabeth een goede optie en dus gingen we daar heen.
Het duurde uren eerdat we mochten bestellen, vervolgens moest Jeff zn bier nog gisten en mijn water nog gezuiverd worden. Vervolgens kregen we frieten. Nou serieus als, we beiden ons schoonmoeder hadden opgegeten kregen we minder vet binnen. Dit leek wel alsof de frituur ons met een rietje was voorgeschoteld. Niet te hachelen zo goor! Gelukkig vielen de twee hoofdgerechten goed mee en aten we een lekker stukje vlees.
Klaar met eten bleken we er niet eens te kunnen pinnen... stelletjes Johnies.

We belden naar onze B&B en 15 minuten later werden we opgehaald. We zochten een nieuwe locatie uit om te overnachten; we vertrekken morgen naar de andere kant van Italië en kiezen ervoor om minimaal 2 dagen lui aan het strand te gaan liggen en te niksen.

Daarna was het alweer na 12 uur en de hoogste tijd om te gaan slapen!

Tot snel!

• 31 Juli 2017 - 14:21

Elly Derksen:

heb je al eenafspraak bij de Weight Watchers?
    Veel plezier aan het strand. Heerlijk

xt.Elly