It's up to you... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu It's up to you... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

It's up to you...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

28 Februari 2018 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen ging al heel vroeg de wekker, niet zo erg, want als Esther met het vliegtuig op vakantie gaat doet zij alleen maar korte dutjes. Veel te bang om zich te verslapen. Drie kwartier later, om half zeven stond Ben voor de deur. Hij bracht ons door winterwonderland naar Schiphol. Twee uur voordat we zouden vliegen waren we op Schiphol. Inchecken, door de security, een bakkie koffie voor Jeff halen, wat dropjes voor in het vliegtuig tegen de keelpijn, om daarna ongeveer het hele vliegveld over te lopen naar de gate. Onderweg kwamen we nog wat mensen uit het musicalvak tegen die Esther nog herkende en zodoende vertrokken we naar New York met wat extra tips.

Bij de gate bleek Esther een extra beveiligingscheck te hebben en werden we een half uur van elkaar gescheiden. Heel ongezellig. Om negen uur zaten we in het vliegtuig, nog 15 minuten voordat we zouden vertrekken. Die 15 minutem werden er 125!!!! De vleugels van het vliegtuig waren bevroren. Al die tijd zaten we in het vliegtuig, waren we 10 minuten langer vertraagd dan hadden we er nog wat aan gehad, geld terug bij vertraging, maar nu was het gewoon dikke pech, minder tijd in New York, meer tijd in het vliegtuig. Het had iets voor Jeanet geweest, zij vindt vliegtuigen helemaal fantastisch...

In het vliegtuig keken we wat series, filmpjes, Coco van Disney is een echte aanrader en deed Esther nog een dutje bij Jeff op schoot. We hadden mazzel, het hele vliegtuig is vol, de persoon naast ons is niet op komen dagen en zodoende hebben we saampjes 3 stoelen. Kon Esther lekker languit liggen en slapen...
Het eten was vrij goed te doen en ook kwa drinken kwamen we niets tekort.

Aangekomen op Newark was het echt warm. Het is hier een graad of 15 met een fijn zonnetje. We misten echt op een haar na de trein, wat betekende dat we een half uur konden genieten van het zonnetje. Daarna waren we binnen no time op Penn station, namen we de metro en stapten we ons hotel in. Een prima kamer, redelijk wat ruimte en zelfs een klein beetje uitzicht. Voor het kleine beetje tijd wat we hier gaan spenderen prima.

Onszelf een beetje opgefrist stapten we 30 minuten later de straten van New York weer op. Het hotel ligt op nog geen 2 stappen van Times Square waar we meteen een heleboel figuren uit films tegenkwamen, waaronder Olafje. Jeff mocht met Olaf op de foto en voor hem is de vakantie dus al meer dan geslaagd. Vanuit daar liepen we naar het Aladdin theater, geen last minute tickets meer en dus liepen we terug richting een museum wat we op de heenweg al hadden gezien.

Er is hier een heus Bridezilla museum. Super lachen, bruiden door de jaren heen, van Cleopatra tot rijkeluis meisjes, de meest lelijke bruidsmeisjesjurken, dresscodes en taarten. Genoeg plekken om foto's te maken en op de foto te gaan. Het museum is niet groot, maar wel super grappig! Samen hadden we dikke pret. Vanuit hier liepen we richting Bryant park. Jeffrey had inmiddels enorme honger en dus aten we op het gemak een hotdog. Daarna bewonderden we de grote bibliotheek van binnen en liepen we over 5th avenue. Onderweg kwamen we de favoriete pantywinkel van Esther tegen en niet veel later liepen we met een nieuwe panty de winkel weer uit. Op naar Victoria's secret, een waar paradijs voor Jeffrey. Haha

Inmiddels was het al rond de klok van 5 uur. Tijd om even terug te gaan naar het hotel, wat spullen te pakken en naar Ellen's Stardust te lopen. Een restaurant met zingende obers. Het eten stelt niet heel veel voor, maar het entertainment eromheen is wel heel erg leuk. Een aantal goede zangers kwamen voorbij, we aten onze burger, dronken grote glazen frisdrank en besloten daarna dat het klaar was voor vandaag. We zijn moe, hebben enorm last van de jetlag en gaan zo lekker slapen. Morgen is er weer een dag!

Liefs Jeffrey en Esther

• 01 Maart 2018 - 14:52

Gerard:

Grappig in de derde persoon.