He run into my knife... ten times! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu He run into my knife... ten times! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

He run into my knife... ten times!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

01 Maart 2018 | Verenigde Staten, New York

Gisterenavond waren we beiden doodmoe en besloten we om half 9 te gaan slapen. Hierdoor was Esther om 5 uur al wakker en niet veel later ontwaakte Jeffrey ook. Een poging om nog verder te slapen liep op niets uit en dus besloten we even na 6 uur om naar het fitnesscentrum in het hotel te gaan. Daar aangekomen was het bloedheet en bleek de helft van de apparaten aan vervanging toe. De hometrainerfiets zakte steeds omlaag, liep vast en kon niet meer van zijn zwaarste stand af. Na een kwartier gaven we op en besloten we terug te gaan naar onze kamer.

Om wat aan de dag te hebben ging Jeff meteen douchen, helaas liep het water niet weg en konden we weer naar beneden bellen. We hebben wat pech hier, eerst trok de wc niet door, vervolgens ging de deur van onze kamer niet meer open (we slapen op de 12e verdieping, steeds op en neer) en nu de douche... redelijk snel was de conciërge er en loste hij het probleem op.

Nog voordat het 8 uur was liepen we de straten van Manhatten in. Eerst een bagel met creamcheese scoren, daarna thee en koffie en even genieten in Central Park. Om 9 uur was de uitslag van de Aladdin loterij waar we voor de 2e keer aan meededen. We willen heel graag tickets voor deze voorstelling en regulier zijn ze rond de 200 dollar pp. Via de lotterij zijn er 30 dollar tickets te verkrijgen. Helaas ook vandaag geen geluk en dus stapten we in de metro naar Staten Island Ferry.

Hier pakten we de gratis Ferry naar Staten Island. Aan boord heb je op het achterdek een geweldig uitzicht op de skyline van Manhattan en vaar je Lady Liberty voorbij. Tijd voor wat foto's de beentjes even rust gunnen en de dag doorspreken. Eenmaal op Staten Island gingen we snel de boot af om direct weer de volgende boot terug te nemen naar Manhattan.

Terug op Manhattan namen we de metro naar Brooklyn waar we op ons gemakje naar Brooklyn high liepen. Een nieuw aangelegd park vanwaar je weer uitzicht had op de skyline. Het was lekker weer dus vanuit hier liepen we naar Dumbo, een nieuwe, gezellige wijk in Brooklyn. We hadden al een aantal keer vernomen dat we bij Shake Shak friet met kaas moesten eten, nu liepen we er toevallig tegen aan en hebben we een portie geprobeerd. Het was lekker maar om uit je dak te gaan? Niet echt.

Vanuit Dumbo liepen we de Brooklyn Bridge op, deze zijn we helemaal overgelopen, zo nu en dan wat foto's nemend om aan de andere kant te zoeken naar een Dunkin Donuts. Daar aangekomen viel die donut enorm tegen en waren we eigenlijk meteen klaar voor de rest van de trip met donuts. We zochten de metro op en gingen terug naar Manhatten. Hier liepen we langs het Chicago theater voor 39 dollar tickets. Deze waren uitverkocht maar in de avond zouden er nog 49 dollar tickets verkocht worden. We besloten even naar het hotel te gaan om de voetjes wat rust te gunnen.

Rond 4 uur gingen we weer terug op stap. Zochten een bakker, waar we redvelvet cake probeerden (deze was niet lekker) gingen naar Macy's, jezus wat een groot warenhuis. Bedenk je de Bijenkorf in Amsterdam, stapel die 3x op elkaar en zet die 4 keer achter elkaar en je hebt Macy's. Hoe ontzettend groot! Wat we zochten hadden ze echter niet en dus namen we de metro terug naar het theater van Chicago. We kochten 2 tickets, gingen nog een uurtje slapen, daarna uit eten, wat kunnen die Amerikanen veel eten zeg. Vraag je is het toetje groot? Het ging om Panna Cotta, "Not at all" was de reactie en dus bestelden we er beiden 1. Wat een enorme porties zeg, dit was ter grote van een familieportie in Nederland. We gooiden het overige deel van het toetje af in het hotel en liepen naar het theater. Letterlijk 1 straat verder.

We genoten de avond van deze fantastische musical. We hadden mooie plekken en Jeff was positief verrast. In de pauze haalden we 2 cola en een klein zakje m&m's, 27 dollar... tja only in America, maar heej, we genieten en daar gaat het om. Na de voorstelling waren we bekaf. Het is al 23:00 uur en voor ons gevoel midden in de nacht. Tijd voor wat slaap.

X Jeff en Esther

• 02 Maart 2018 - 15:22

Gerard:

Dat was een druk programma. Wandelschoenen kopen zou ik zeggen.