Sirmione - Reisverslag uit Gardone Riviera, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Sirmione - Reisverslag uit Gardone Riviera, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Sirmione

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

16 Augustus 2019 | Italië, Gardone Riviera

Alweer onze laatste echte vakantiedag. We hebben besloten dat we de boot naar Sirmione gaan nemen om daar eens rond te kijken en rond te slenteren. We lezen dat de boot ieder kwartier gaat en doen dus rustig aan. Eenmaal in de haven aangekomen blijkt dit iedere 2 uur te zijn en is de volgende een speedo, wat betekent dat ie 10 minuten sneller is, maar ook een stuk duurder. Daarnaast moeten we ook nog 50 minuten wachten..

Dan maar een drankje op een terrasje doen, het is tenslotte heerlijk weer, een graad of 30 en dan ga ik echt niet staand in de zon staan wachten voor 50 minuten. We genieten van het uitzicht, de mensen om ons heen en ik van mijn boek. Tsja eenmaal begonnen moet een boek echt uit. Een klein uur later, de boot had nog wat vertraging stappen we in de boot. We konden enkel benedendeck zitten. Jeff speelt wat op zijn mobiel en ik lees mijn boek uit. Dat was nummer 5 geloof ik van deze vakantie.

Een uur later komen we aan in Sirmione, we lopen wat rond, kopen voor Jeff een nieuw t-shirt en zoeken dan een plekje om te eten. Pizza gaat het zijn, voor de laatste keer deze vakantie. Jammer hoor. De pizza's zijn flink groot en we krijgen ze dan ook niet helemaal op. Na het eten lopen we rustig verder. We lopen naar het verste punt van dit schiereiland, klimmen wat omhoog en hebben mooi uitzicht over het Gardameer. Terug naar het stadje gaan we met het treintje. Lekker lui. Mag ook wel even, mijn suiker was net keihoog, even rust is dan wel fijn.

Terug in het stadje lopen we wat rond en zien we overal onwijs grote ijsjes. Even mijn suiker controleren, die is goed omlaag gegaan en dus is het tijd voor zo'n ijsje. We nemen er beiden één. Snel een foto laten maken door andere Nederlanders en dan snel likken. Het ijsje is... vies. Nee dit valt onwijs tegen. Hoe dan? Als dit het ijs uit Levanto was geweest had ik er wel 2 of 3 opgekund maar nu. We kijken elkaar aan, likken wat aan ons ijsje en zodra we een kliko zien weten we wat ons te doen staat. Dag ijsje!

We lopen verder, dat scheelde een hoop calorieën. We komen bij een kusplek. Een bordje waarbij ‘kiss me’ staat en we laten daar natuurlijk een foto maken. Dan gaan we op rotsen zitten bij het meer. Het klinkt hier hetzelfde als de zee! Tof zeg! Genieten. Als we last van onze kont krijgen gaan we op zoek naar een terrasje, onderweg kopen we nog wat watermeloen en daarna genieten we 1.5 uur lang op het terras. Wat zullen we het zonnetje missen!

Vlak voordat de boot aankomt lopen we nog even rond, kopen we een flesje water en boarden dan. Waar de groene brigade moet wachten. Zij zijn met veel te veel, er komt een speciale boot voor hun. De begeleider wordt boos en gaat staan janken, hoe dan?! Je krijgt je eigen boot, je bent leidinggevende en je gaat dan in het zicht van een stuk of 60 kinderen staan janken, drammen en schelden? Schiet mij maar lek. Trouwens, als je zo'n grote groep bent, en met de laatste boot mee wilt, had een reservering handig geweest, aldus de kapitein.

Wij mogen wel de boot op en weten één van de 9 plekjes buiten te bemachtigen. Kunnen we mooi van het weer genieten, rond kijken en alles in ons opnemen. Laten we de zon zondag weer los in Nederland. Terug in het appartement pakken we in, ruimen we op en gaan we eten. Waar we willen eten worden we afgeblaft en aangezien voor straatvuil. Dan toch lekker niet. We belanden ergens anders, waar het vlees heerlijk was en Binkie een hamburger van reuzeformaat kreeg. Bofbinkie! Als toetje gaan we voor een panna cotta. Als ik even wegkijk is ook mijn panna cotta opgegeten. Stoute stiekeme Jeff! Zo gemeen!!!

We lopen in een klein kwartiertje terug. Jeff laadt de auto alvast vol en ik pak de laatste dingen in, zorg dat het koelboxje klaar is voor vertrek en neem een snelle douche. De wekker gaat morgen om 6 uur dus we gaan vroeg slapen! Truste!