Ciao - Reisverslag uit Levanto, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Ciao - Reisverslag uit Levanto, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Ciao

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

08 Augustus 2020 | Italië, Levanto

Vandaag helemaal geen wekker. We slapen lekker tot 9 uur uit, staan dan rustig op en genieten van een klein ontbijtje. Om elf uur melden we ons bij de pestoworkshop. Gelukkig mogen we onwijs veel proeven en mag de muilkorf af. We beginnen met wijn. Oeps, hadden we nu maar steviger ontbeten. Daarna proeven we pesto uit een potje, anchovis, rode pesto, zwarte pesto, walnotensaus en krijgen we uitleg over hoe je pesto maakt. We proeven verschillende soorten olijfolie en kiezen dan de olie die wij het lekkerst vinden. Hier wordt de pesto mee gemaakt. Dan maakt de vrouw die de workshop geeft pesto, welke we mogen proeven. Echt onwijs lekker. Vervolgens gaan we zelf pesto maken. Nog veel lekkerder natuurlijk! Wat we overhouden proppen we in een potje en gaat mee naar huis.
Vervolgens krijgen we nog koekjes te proeven, doe ons maar een zak, limoncino, doe maar een fles en mogen we de rest van de wijn leegdrinken.
Met een potje zelfgemaakte pesto, wijn, olijfolie, kaas, koekjes, olijfhouten pestostamper en limoncino lopen we een beetje aangeschoten terug naar ons appartement.
Terug zien we eigenlijk een beter souveniertje voor Joke, die andere houden we zelf wel. In het appartement ploffen we op bed en eten we even iets.

Na een uurtje trekken we onze zwemkleding aan en gaan we op jacht naar een ijsje. Lekker, even afkoelen. Daarna kopen we foccacia als lunch en halen we cola zero voor op de boot. Om kwart voor 3 lopen we het haventje in voor onze boottocht. Er staan net een paar Nederlanders af te rekenen, het lijkt er op dat zij net terug zijn. Niets is minder waar, de motor van de boot is verbrand gedurende hun trip. Ze zijn opgepikt door anderen en veel later terug dan de bedoeling. Dit betekent dan ook dat onze trip niet door kan gaan. Hebben wij weer. We balen echt onwijs. Dan maar naar het strand...

Het strand is echter vol. Hier zijn de Italianen echt bang voor Corona. Overal staan palen in het strand en alleen bij een paal mag je liggen/zitten. Wat dan? We bedenken wellicht kunnen we een waterfiets huren en onze spullen bij de man van de boot/waterfiets achter laten. Kunnen we toch nog een beetje afkoelen. We lopen naar de verhuurder en hij geeft aan ook nog bootjes te hebben. Daarmee mag je weliswaar niet naar de Cinque Terre varen, maar wel het water op. We krijgen wegens het ongemak 20 euro korting en gratis brandstof. Niet per se nodig, maar wel fijn.

Al snel tuffen we het water op. Heerlijk dat windje en de verkoeling van het water. Jeff is een ware schipper en we stuiteren over het water. Al snel gooien we het anker uit. Als we besluiten toch nog even te willen verplaatsen krijgen we het anker nauwelijks omhoog. Wat the... eenmaal boven zit er een enorme steen op t anker. Vind je het gek. We waren iets meer richting de kust gevaren. Anker wederom uit en hoppa het water in met onze snorkels. Lekker snorkelen en achter de visjes aan.

Na een half uur snorkelen moesten we terug op de boot zien te komen, een trappetje had daarbij best handig geweest. Gelukkig lag Jeff nog in het water toen ik der in wilde klimmen, waardoor hij mij een beetje omhoog kon duwen. Met een blauw scheenbeen kwam ik uiteindelijk op de boot terecht. Ook Jeff kwam vloekend en scheldend op de boot. We besloten dat we niet nogmaals gingen snorkelen.

Na ons snorkelavontuur zijn we nog verder getuft met t bootje, hebben we lekker stil liggen kabbelen op t ritme van de zee en mocht ook in t bootje nog even besturen. Vet tof! Haha! De twee uur vlogen om, betekende dat we terug moesten naar het strand. Jammer! Eenmaal terug zijn we snel gaan douchen. Het was iets over zessen toen we vanuit het appartement terug de stad in liepen. Een ijsje onderweg en op naar ons favoriete terrasje. Hier genoten we van een wijntje en een mojito met natuurlijk weer allemaal hapjes.

Om 20.00 uur liepen we naar La Picea, waar de serveerster opeens super vriendelijk was. We namen dezelfde pizzas als eergisteren, gewoon omdat die echt heel lekker zijn en klonken op de laatste avond vakantie. Een heerlijke vakantie. Morgen rijden we al weer naar huis.

Bij het afrekenen kregen we 2 euro korting omdat we terug waren gekomen. Super leuk natuurlijk. Na het eten zijn we nog een ijsje gaan eten, is Jeff de auto gaan halen en hebben we die voor zover als kan alvast ingepakt.

Voor deze vakantie was dit alweer de laatste blog. Morgen zitten we heel de dag in de auto, zullen we nog even stoppen bij de lidl voor icetea en broodjes en eten we waarschijnlijk bij de burgerking oid. Niet heel boeiend dus.

Tot de volgende vakantie!

• 10 Augustus 2020 - 18:33

Joke Van Doorn:

Wat een prachtige laatste gevulde dag zeg, met verschillende activiteiten,dat zelf varen was natuurlijk best een belevenis,en dan stoer van de boot af om te snorkelen,maar daarna au au om er weer op te klimmen, maar jullie hebben het toch maar effetjes geflikt.

• 10 Augustus 2020 - 19:05

Geert:

Ook deze vakantie heb ik de blog weer met veel plezier gevolgd. Mooie reis weer hoor!

• 12 Augustus 2020 - 13:49

Elly:

Hier moet je dan even op teren In ieder geval heb je de warmte meegebracht