Klammetjes - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Klammetjes - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Klammetjes

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

10 Augustus 2021 | Oostenrijk, Kaprun

Zo vroeg als gisteren is het niet als we opstaan. We zijn onwijs moe en voelen de beentjes nog goed. Een beetje uitrusten kan geen kwaad. Daarnaast, vandaag willen we naar de Sigmund Thun Klamm en dat is maar vier minuten rijden. We genieten op t gemak van ons ontbijtje en kleden ons daarna om. Binkie denkt eerst nog dat dit prima op zijn gympies kan.

Omdat we de Zell am See card hebben hoeven we bij de kassa niet in de rij te gaan staan. Fijn! Eenmaal in de Klamm is Jeff al snel blij dat hij toch zijn bergschoenen aan heeft. Gladde natte houten trappetjes en overal water om je heen dat voorbij kolkt in een moordend tempo. De Klamm is mooi, maar vrij kort, we zijn er dan ook zo doorheen. We besluiten om dan door te rijden naar de Kitzlochklamm. Deze ligt op ongeveer een half uur rijden.

We rijden er op t gemakje heen en nemen dan de gok om naar P1 te rijden. We kunnen nog altijd terug naar P3. Vanaf P3 is het namelijk nog een half uur lopen naar de Klamm. P2 staat bommetje vol, maar aangekomen bij P1 is er nog meer dan genoeg plek. Terwijl ik in de rij ga staan van het toilet, regelt Jeff de kaartjes voor de Klamm. Ook hier mogen we met onze Zell am See card gratis naar binnen. Deze Klamm is een stuk groter dan de vorige Klamm. We klimmen via trappen flink de hoogte in. We genieten van de fraaie uitzichten en het geluid van vallend water. Dit is wel echt genieten. De Klamm uit gaat via een wandelpad. Iets meer dan een uur hebben we hier rond gelopen.

We besluiten naar Zell Am See te rijden en daar een terrasje te pakken. Tijd voor lunch en een drankje. We belanden bij Beach Club Zell am See. Recht aan het water. We kiezen voor een plekje in de zon, maar vragen al snel of de parasol uit mag. Het weer is echt goed, gewoon warm. We genieten van onze hamburgers met enorme ladingen friet. Na een hamburger heb ik vaak wel genoeg en Jeff lust geen frietjes, gevolg, ruim 90% van de frietjes keren terug naar de keuken. We blijven hier nog even lekker zitten. Genieten van het zonnetje en het uitzicht en vooral van het even niets doen.

Daarna rijden we terug richting t appartement, eerst maken we een stop bij de Maiskogelbahn. We gaan met de gondel naar boven. We zijn nog maar net boven als we horen dat over 15 minuten alles al weer dicht gaat. Dat is vroeg, het is pas half 5. We besluiten wat foto's te maken vanaf het panoramadak en dan weer met de gondel naar beneden te gaan. Het uitzicht op de See is werkelijk prachtig vanaf hier. Terug beneden kijken we bij de wintersportkleding. Alles van t oude seizoen is in de uitverkoop. Kortingen tot wel 80%. Ideaal voor onze wintersportvakantie. We kijken wat rond en besluiten hier deze week nog een keer terug te komen.

Eenmaal terug in ons appartement gaat Jeff even tukken, terwijl ik een boek lees en nemen we daarna een douche, kleden we ons om en dan wandelen we naar DorfStadl. Hier aten we de eerste avond ook en hebben toen onwijs genoten. Waarom dan niet nog een keer? We genieten van het voorafje van zalm met avocado, ook de steak en het toetje laten we ons goed smaken. Met meer dan volle buikjes lopen we in tien minuutjes terug naar t appartement, waar we al heel snel in slaap vallen.

• 12 Augustus 2021 - 19:02

John En Denny :

Wij hebben weer genoten van het lezen van de afgelopen reisverslagen die Esther weer geschreven heeft. Volgens ons is Esther haar beroep misgelopen en had ze volgen ons niet misstaan als schrijfster. Jullie hebben de afgelopen dagen behoorlijk wat afgewandeld, klimmen en dalen in een schitterende omgeving. Geniet de komende dagen nog van jullie vakantie, want voor je het weet ben je alweer op de terugweg naar huis. Veel liefs van ons.

• 12 Augustus 2021 - 23:25

Elly Derksen:

Oostenrijk is toch ook wel speciaal.