Snorkelen - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Trat, Thailand van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Esther

01 Mei 2019 | Thailand, Trat

Goedemorgen vroege morgen, ruim 30 minuten voor de wekker van 7 uur waren we wakker. Hoe dan?! Ach hadden we in ieder geval genoeg tijd om ons aan te kleden en te ontbijten voordat we werden opgehaald voor onze drie eilanden snorkeltoer.

Om half negen precies werden we opgehaald. We reden naar Bang Bao Pier waar we naar de boot liepen. Eerst nog even aanmelden, dan proberen ze je een extra verzekering aan te smeren, vervolgens krijg je een mooi touwtje en uiteindelijk mag je de speedboot op. Eenmaal op de boot moet je een lifejacket aan, tenzij je een formhlier tekent dat je dat niet wilt en dat de company dan "Not irresponsible" is. T Engels van de Thai is echt geweldig.

Na een kort tripje komen we aan bij het eerste eilandje. We hebben zo'n 40 minuten de tijd om te snorkelen. Kunnen we eindelijk onze duikmaskers gebruiken. We zien vooral heel veel zebravisjes, maar ook een paar gele, felblauwe en witte vissen. Voor we het weten is het tijd en varen we verder. We komen aan bij een prachtig eiland. Veel te snorkelen is hier niet, maar in het kristalheldere water weten we wel heel veel foto's te maken. Net als op het spierwitte zand en de schommel die er hangt. Doordat we met weinig zijn is het net alsof we op een onbewoond eiland zijn en kunnen we heel veel mooie foto's maken! Hoe leuk!
We snorkelen ook nog even en zien dan vrij grote witte vissen.

Daarna gaan we voor een uur naar een ander eiland. Dit uur wordt 45 minuten omdat een van de motoren kapot is. Een leuk plekje waar we ook nog lunchen. Helaas is er weinig tijd om te zwemmen of te snorkelen. Voor we het weten gaan we al terug. We voeren onderweg nog drie apen en om 12.10 uur, 20 minuten eerder dan gepland, zetten we weer voet aan wal. We kopen een ijsje, trakteren een klein Nederlands ventje ook op een ijsje en lopen terug naar het beginpunt voor de transfer naar het hotel. Die kwam echter niet opdagen. Om 13.00 uur besluiten we het hotel te bellen, zij komen ons dan maar ophalen, anderen nemen een taxi. Wat een service. Natuurlijk vertellen we de eigenaar van ons resort wat er gebeurd is, we hebben namelijk via hem geboekt en moeten nog betalen.

In ons huisje pakken we onze spullen en verdwijnen we naar het strand. Op het strand eten we onze laatste clubsandwich (we delen er 1) en drinken beiden een bananenshake. We hebben het op deze plek heel erg naar ons zin gehad en gaan het hier zeker missen. Na de lunch duiken we de zee in, die een stuk wilder en dieper is dan de voorgaande dagen. Ook zien we nog snel een krab wegschieten. Leuk! We hangen nog wat op onze bedjes, zwemmen nog wat en dan besluit ik nog een laatste massage te nemen. Jeff geniet ondertussen van een kokosshake en vermaakt zich met Nang, het neefje van de eigenaar. Hij is pas 5, nog super klein en flexibel. Klimt gewoon zo de boom in en met gebaren laat hij blijken wat hij bedoelt.

Dan is het tijd om te gaan. We douchen, kleden ons om en laten ons naar Bang Bao pier brengen. Hier kopen we nog wat kadootjes voor het thuisfront, nemen we een ijsje, duhu! En lopen naar Buddha View om te eten. Tevens zijn we net op tijd voor t geweldige uitzicht wat we op foto hebben vastgelegd. De lucht kleurde in wel 50 tinten, van rood naar blauw en groen. Prachtig.
We genieten wederom van de springrolls en de Barraccuda, wat een heerlijk visje is dat! Net als de saus die we erbij krijgen. We laten het ons goed smaken.

Net voor 9 uur bellen we het resort en laten we ons voor de laatste keer ophalen. We kijken elkaar aan en weten één ding zeker, dit eiland gaan we missen. Wat hebben we hier genoten.
Terug in ons huisje pakken we onze koffers weer in. De laatste dingetjes laten we tot morgen staan en daarna internetten we nog wat en schrijf ik de blog van vandaag. Nu beginnen mijn oogjes toch wat zwaar te worden en dus ga ik mijn bedje in.

Morgen is een lange dag, we gaan naar Bangkok!

Slaap lekker!

P.s. veel foto's op mijn Instagram @esthervandoorn85

• 01 Mei 2019 - 15:29

Mama Schone Moeder :

Ik
    Heb geen instagram hoe kijk ik dan foto’s