Wie goed zoekt.. - Reisverslag uit Memmingen, Duitsland van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Wie goed zoekt.. - Reisverslag uit Memmingen, Duitsland van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Wie goed zoekt..

Door: Esther

20 Juli 2019 | Duitsland, Memmingen

Omdat vakantie ook niet hoeven haasten is, hebben we besloten dat we de reis naar Italië in drie dagen zouden doen. Dat betekent dat we vandaag maar 3 uur in de auto hoeven te zitten naar het volgende hotel. Natuurlijk werkte het verkeer niet helemaal mee, maar meer dan 4 uur werd het niet.

We stonden vanmorgen daarom niet al te vroeg naast ons bed, op t gemakje pakten we onze spullen, namen we een douche en genoten we van een blikje chocomel en meloen. Prima ontbijtje al zeg ik het zelf. Met nog een korte stop bij een bakkertje voor 2 broodjes reden we naar onze volgende bestemming.

Jeff had al snel door dat de snelweg geen slimme optie was en dus reden we verder binnendoor. Leuke heuveltjes op en af, eigenlijk een veel mooiere route. Even na twaalf uur maakten we een snelle stop bij de Mcdonalds, we moeten immers toch lunchen en zagen toen al dat we ruim een uur eerder bij het hotel zouden zijn, dan dat we de kamer in konden. Aangezien je hier een toegangscode via mail krijgt kan je er ook echt niet eerder in. We besloten te stoppen in Memmingen en dit stadje te verkennen.

Het was heerlijk zonning, 28 graden en Memmingen zag er vredig uit. Alsof het net aan het ontwaken was. We liepen wat rond, kochten het een en ander en ploften toen neer bij Hudsons. We dronken een limonade, maakten wat foto's en keken naar het schouwspel van een aanstaande bruid die allemaal opdrachten moesten doen. We zagen ook steeds meer mensen "verkleed" rondlopen en begrepen toen dat er iets speciaals gaande moest zijn in de stad. Na verloop van tijd werden er banken en tafeltjes geplaatst op het plein voor ons. We maakten van de kleurige huisjes nog wat foto's en liepen toen naar de oude stadstoren.

Helaas was de toren gesloten, onderweg kwamen we wel een aantal mooie plekjes tegen waar we even stil stonden om foto's van te maken. Na de toren liepen we richting de stad, we besloten een zijpad te nemen en stonden toen opeens midden in de middeleeuwen. Ook hier een groot schouwspel, mensen die tenten hadden opgezet, in kleding van de middeleeuwen liepen, dieren hadden staan en vooral plezier maakten met elkaar. We wandelden rustig verder, Memmingen is zeker een leuk stadje. Tevreden dat we hier een stop hadden gemaakt stapten we terug in de auto en reden we naar het hotel.

Wederom gewoon een rechtgebouw, zoals ook toen met Jan en Sonja. Code intoetsen en je staat in de kamer. Het AI hotel in Aichstetten is prima voor een nachtje. De kamer is vrij ruim, er is een keukentje en een enorme koelkast. Doordat we nu op de 2e verdieping sliepen kon het raam open. We keken naar buiten, het spoor wegdenkend best een mooi uitzicht, en zagen toen een vosje lopen. Om de hoek is een Mac en een subway dus ontbijt voor morgen is ook geregeld.

We stappen, eenmaal uitgeladen, terug in de auto en rijden naar het restaurant waar we 2 jaar geleden ook hadden gegeten, althans dat denken we. Via een bankafschrift hadden we het restaurant terug gevonden, maar dit bleek niet het restaurant waar we toen gegeten hadden. We googlen en denken het dan toch te hebben gevonden. We rijden er naartoe en weer niet, verdikkie. Nog wat verder zoeken en we zijn zeker van onze zaak. We rijden er naartoe en bij aankomst weten we het zeker. Dit was het. Het is inmiddels 6 uur en prima etenstijd. We lopen naar binnen, bekijken de menukaart en zien dat er iets heel anders inzit. Blijkt er ook nog een bruiloft te zijn en dus keren we teleurgesteld weer terug. We zoeken maar een ander restaurantje.

Onze keuze, Gasthaus Sonne, blijkt geen verkeerde. Een meer dan prima schnitzel en een heel erg lekker pannetje met ei, pasta en soorten vlees. We genieten. Daarna nog een toetje en ons geluk kan niet op. De porties zijn helaas wel te groot om helemaal op te krijgen, maar ach. Na het eten rijden we terug naar het hotel. Het is nog vroeg en dus besluiten we nog even te Netflixen. Daarna mogen we op beestjes jacht, met een open raam heb je zo bezoekers, voordat het bedtijd is. Morgen willen we niet te laat wegrijden. Het is wederom niet ver, maar echt gezellig is de omgeving waar we nu zitten niet.

• 21 Juli 2019 - 16:56

Joke Van Doorn:

een leuk verslag en dat stadje Memmingen lijkt mij zeker ook een leuk stadje.Toch lekker relaxt zo rustig aan,geniet masr lekker kids,liefs vanaf hier.