Wandelen om de Drei Zinnen - Reisverslag uit Misurina, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Wandelen om de Drei Zinnen - Reisverslag uit Misurina, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Wandelen om de Drei Zinnen

Door: Esther

22 Juli 2019 | Italië, Misurina

Vandaag staat onze eerste grote wandeltocht op de planning. We gaan om de Drei Zinnen heen wandelen. De Drei Zinnen staan op de lijst van Unesco en schijnen werkelijkwaar prachtig te zijn. Na een goed ontbijt pakken we de bus om de hoek. Met de bus is het 4 euro pp. De auto kost 30 euro tol. De keuze was dus snel gemaakt.

Om kwart over negen komen we aan bij het startpunt. We gaan nog even langs het toilet en gaan dan aan de wandel. Vandaag lopen we een tocht van 10.8 km.
We zijn direct onder de indruk en zien al snel een mooi uitkijkpunt. We lopen daar eerst maar eens heen, zo breiden we onze tocht al uit. Wat een pracht zeg. Het uitzicht is echt fantastisch. (In onze journi staan heel wat foto's). Daarna lopen we terug naar ons wandelpad. We wandelen naar de eerste berghut. We zijn inmiddels al 1.5 uur onderweg en doen even een drankje. Kunnen we de omgeving even op ons in laten werken.

We willen vanuit hier naar de Drei Zinnen hutte en moeten daarom wandelpad 101 volgen. We kunnen via twee wegen, we kiezen er 1. Wat een stijle pittige klim. Halverwege moeten we echt stoppen, mijn suikerspiegel daalt als een malle. Eerst wat dextro er in. Dan lopen we weer verder. We zijn blij als we boven zijn. We zien de Drei Zinnen nu vanaf de zijkant en kunnen wijds kijken. In de verte zien we de Drei Zinnen hutte liggen, andere bergen, stukken grasland, er ligt zelfs nog sneeuw en rijen dennenbomen. We lopen vanuit hier verder naar de Drei Zinnen Hutte.

Halverwege komen we sneeuw tegen, daar moeten we even in, kunnen we een mooi fotomomentje van maken. Daarna maken we vanuit hier nog wat foto's van de bergen en ook Jeff mag er nog een keer aan geloven. Na een flinke afdaling en weer een klim kunnen we koeien zien en horen, geweldig die bellen om hun nek, in het dal. Dit is echt genieten. We mogen wederom klimmen richting de hutte, de plek waar we willen gaan lunchen. Halverwege kan ik echt niet meer en blijkt mijn suiker weer enorm gedaald. Nog meer dextro en taksi en daarna kunnen we weer verder.

Bij de hutte bestellen we beiden een bord pasta en wat te drinken. We eten buiten met een prachtig uitzicht op de Drei Zinnen. Vanuit hier zijn ze echt op zijn mooist! We genieten van de pasta, rusten nog wat en lopen dan naar de andere kant van deze plek. Vanuit hier zien we een prachtig meer liggen. Daarna dalen we af, we gaan verder op route 105. Wat een rust. Veel minder mensen en alleen maar bergen om ons heen. Dat duurt niet lang, we bevinden ons al snel tussen een hele groep mensen en mogen flink gaan afdalen. Ik vind het zelfs een beetje eng. We zijn halverwege als ik mij weer niet goed voel. Hoe mooi het ook is, de suiker zit goed in de weg en dus stouw ik nog maar wat snoep en taksi weg. Ik ben dat inmiddels best beu. Ik had toch niet voor niets een heel bord pasta weggeten. Na een rustpauze lopen we verder. De koeien die we eerder vanuit de verte hadden gezien, staan nu vlak voor onze neus. We maken foto's, aaien de koeien en vervolgen al klimmend het pad. Boven is een rustpunt en kijken we uit over de bergen en de koeien. We eten en drinken wat en wandelen dan verder. Drie kwartier later komen we bij de 3e hut aan. Hier gaan we naar het toilet en vullen we onze flesjes met bergwater.

De stop kostte ons een half uurtje, hadden we eerst de hele tijd mogen dalen, nu is het terug tijd om te klimmen. Zo nu en dan helpt Jeff daarbij door mij te duwen, dat scheelt een hoop. We komen aan bij 3 bergmeren, hier maken we nog wat foto's en dan lopen we verder. We genieten van het uitzicht en zien dan het eindpunt van de tocht. Het was werkelijkwaar prachtig. Vanaf het eindpunt zien we ver in de verte het hotel liggen en natuurlijk het meer. Vanuit hier is het nog 20 minuten naar de parkeerplaats/busstop. Via nog wat klimmetjes.

Eenmaal bij de busplaats hebben we al snel een bus te pakken. In de bus is het volgende eetmoment en binnen 15 minuten zijn we terug in Misurina. Wat een tocht en wat een dag! We zijn zo blij dat we dit gedaan hebben. In het hotel rusten we 1.5 uur, douchen we en gaan dan uit eten. Een salade, bord kazen en een pizza smaken ons goed. Terug in het hotel kijken we de laatste aflevering Homeland en dan is het echt bedtijd. Morgen gaan we wat rustiger aan doen.