Workout voor de beentjes - Reisverslag uit Neustift im Stubaital, Oostenrijk van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Workout voor de beentjes - Reisverslag uit Neustift im Stubaital, Oostenrijk van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Workout voor de beentjes

Door: Esther

21 Juli 2020 | Oostenrijk, Neustift im Stubaital

Na het ontbijt bleek dat we beiden toch wel erg moe waren en onze benen goed voelden. We besloten daarom om nog wat langer uit te rusten in ons appartement voordat we zouden gaan wandelen. Even na elf uur reden we weg richting de parkeerplaats van die blaue lacke. We parkeerden en omdat de eerste berghut toch op zeker 1.5 uur lopen lag, besloten we eerst onderaan de waterval nog wat te drinken en apfelstrudel te eten. Na een uurtje te hebben gezeten begonnen we aan onze wandeltocht. Dit was een pittige klim, smalle paadjes, diepe afgronden, prachtige uitzichten, kleine watervalletjes, modderpoeltjes, grote stenen, kleine steentjes, bomen, vooral heel veel natuur en helaas, zo nu en dan rommel van de mens! Neem je troep mee naar huis. Wat ik nooit verwacht had te horen op vakantie, kwam vandaag wel uit de mond van Jeff. Wat hem betreft mocht de zon heel snel verdwijnen, veel te warm.

Na een klim van bijna 1.5 uur waren we boven. Nu moesten we nog om de berg heen lopen, we zagen ver in de verte al 3 watervallen en naast ons stroomde water. Wat een prachtig gezicht. De eerste berghut bleek dicht te zijn. Geen eten voor ons dus. We besloten niet verder te klimmen naar de tweede hut. Het was al ver in de middag en dan zou het helemaal laat worden. Wel zijn we verder naar de waterval gelopen, sterker nog, ik ben er met 1 been nog ingestapt, koud!!! We hebben er heel wat foto's en filmpjes gemaakt. Zowel met onze GoPro als met de telefoon. We werden gewoon weggeblazen door dit natuurgeweld, zowel letterlijk als figuurlijk.

Na een uurtje zijn we begonnen aan de wandeltocht terug. Ver in de verte zagen we twee berggeiten, hele aparte, van voren zwart en van achteren wit. We hebben even staan kijken en zijn daarna verder gelopen, nog voordat we aan de afdaling begonnen, zagen we aan de overkant van het water nog meer berggeiten. Daarna begon het afdalen. Met nog spierpijn in de bovenbenen van de klim omhoog, werden nu de kuiten goed op de proef gesteld. Overigens dat niet alleen, ik vond de afgrond best wel een beetje eng en Jeff genoot ervan om zo nu en dan halsbrekende toeren uit te halen. Zo'n man is niet altijd even goed voor je hart. Ook de afdaling was een tocht van een uur. Wellicht zelfs wat meer. Eenmaal beneden zijn we in de auto gestapt en naar ons appartement gereden. Daar onze reservering van het eten pas over 1.5 uur was hebben we vooral genoten van een warme douche en de benen rust geven.

Om half 8 namen we wederom plaats bij Herr Klauss. Dit keer gingen we beiden voor de Philly burger, ondanks dat het vlees erg lekker was, net als de groentjes die er op zaten, vond ik m door de kaas en saus toch wel iets te machtig. Teveel vet. Dat had wat mij betreft wel wat minder gemogen. De frietjes daarentegen waren wederom geweldig. Super heet, lekker met knoflook en parmazaansekaas eroverheen. We sloten de avond af met een chocolademousse voor beiden. Lekker!

• 23 Juli 2020 - 15:53

Joke Van Doorn:

Dat was weer een hele klim dus en een hele afdaling, maar mooie vergezichten zal het zekers geweest zijn.Goh, Jef had als kind helemaal niet dat hij halsbrekende toeren uithaalde, of ik moet het gemist hebben, zal op school wel zo geweest zijn natuurlijk,of hij had wat in te halen,hilarisch dat hij jou daar nu mee de stuipen op het lijf jaagt.