dag Vietnam, hallo Kuala Lumpur - Reisverslag uit Setapak, Maleisië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu dag Vietnam, hallo Kuala Lumpur - Reisverslag uit Setapak, Maleisië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

dag Vietnam, hallo Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

16 Augustus 2016 | Maleisië, Setapak

Goedemorgen, volgens mij zijn we deze vakantie nog niet eerder zo vroeg opgestaan. De hotelkamer was groot en hierdoor kon de airco het niet goed aan. Daarom hebben we vannacht nog de halve kamer verbouwd zodat we in de wind lagen van de airco. Scheelde toch nog een beetje en zo hoopten we te kunnen slapen.

Nou slapen werd het niet echt. We waren constant wakker, waarschijnlijk bang om ons te verslapen en stonden we dus nog ruim voor 6 uur naast ons bed. Even douchen, de koffers opnieuw inpakken en met de taxi naar de luchthaven. Voor het hotel was het al ontzettend druk, er was al een markt gaande en het was nog niet eens half 7.

Binnen 10 minuten stonden we op de luchthaven en daar begon het gedonder al. We hadden alle vuile was en de pakken in mijn bagage gestopt en de schone was en douchespulletjes in die van Jeffrey. Hierdoor woog mijn tas net iets meer dan 20kg en die van Jeff minder dan 20kg. Gevolg, mijne openen en dat in die van Jeff proppen anders moesten we voor de mijne bijbetalen. Serieus? Maar goed wij gedaan, mensen wachten en er ging uiteindelijk net zoveel bagage mee als in t begin. Vergeleken met Schiphol zijn we al zo'n 11kg aangekomen ;-)

We hadden nog ruim 2 uur op de luchthaven, tijd dus om te ontbijten en onze laatste Dong te spenderen. Alles is op de luchthaven geprijsd in Dollars. Doe normaal! We zijn in Vietnam. En de prijzen? Daar sla je zelfs in Nederland stijl van achterover. Een ham kaas croissantje was gewoon 6 dollar! Das voor de meeste Vietnamezen een dagloon! Onze Dong zijn helemaal opgegaan en dus was het tijd om naar het volgende land te gaan. Met een kleine vertraging vlogen we naar Maleisië. Aan boord kregen we nog een kipwrap. Hell hoeveel sambal daarin zat. Jeff mocht dus zn water inleveren en 2 van die wraps eten ;-).

Ongeveer 15 minuten eerder dan gepland landden we op Kuala Lumpur Airport. De wc's bleken hier gaten in de grond, wat een bof en na ongeveer 30 min lopen hadden we er weer stempels in ons paspoort bij en hadden we onze bagage.
De chauffeur was echter nergens te zien. Na een aantal appjes en belletjes stond ie zogenaamd bij de verkeerde terminal. Dik 40 minuten later zagen we die flapdrol. Hij zei dat ie issues op de heenweg had met de politie. Uhmm wat was nu de waarheid? En vervolgens werd ie nog een keer aangehouden wegens foutparkeren en het feit dat hij helemaal geen mensen op mocht halen daar. Ondertussen zaten wij dus in de auto te wachten en werd ik steeds bozer. Heb de eigenaren van het appartement ondertussen van een appje voorzien dat wij echt geen 125 riggit gingen betalen. Vervolgens moesten we namelijk de politie volgen omdat ie zn rijbewijs kwijt was en die nog terug moest krijgen. Ik mag hopen dat ie een heel dikke boete heeft gekregen. Een maandsalaris ofzo :-)

Het appartement is prima. T is ongeveer 1 kamer met een bank een bed en keuken. Daarnaast is er ook nog een badkamer met uitzicht zonder gordijn. Gelukkig zitten we 9 hoog. Op de 37ste verdieping is een zwembad en het uitzicht vanuit daar is waanzinnig. Zijn er vanavond ook ff een uurtje gaan zwemmen.

De stad zelf is groot en we hebben onze weg er nog niet gevonden. Konden zelfs geen restaurant vinden en hebben uiteindelijk maar bij de mac en burgerking gegeten! Je moet toch wat? ;-)

Nu is het tijd om ff te douchen en in bad te gaan. Morgenvroeg willen we naar de torentjes lopen!

Fijne dag! Slaap lekker! Kus Jeff en Es

• 16 Augustus 2016 - 17:51

Elly Derksen:

Ben je op een klein vliegveld van KL geland? Kan het me niet zo primitief herinneren zoals jij her beschrijft Geniet maar lekker van deze stad t.Elly

• 16 Augustus 2016 - 18:03

Joke Van Doorn:

Lieve Jeff en Es, nu dan in Kuala Lumpur, zo ziet er vanaf het zwembad , met spectaculair uitzicht, mooi uit hoor, en wat een leuke romantische foto,s weer van jullie tweetjes.
    Ja, zo,n reisje is dan toch weer met de nodige gebreke, maar er komt ook weer veel moois voor terug, dat blijkt.
    Hoop dat jullie strakjes lekkerder slapen dan afgelopen nacht,maar na het zwemmen wil dat meestal wel lukken,uit mijn eigen ervaring zeg ik dat .
    Geniet morgen maar van die stad, en hoop dat jullie alles makkelijker kunnen vinden dan vandaag, en dan morgenavond toch weer het zwembad in, toch, ik zou het wel weten hoor.
    Geniet heerlijk en

Veel liefs van ons.

• 16 Augustus 2016 - 18:58

Jeanet Derksen:

Wat een gedoe, eerst de boel verbouwen om verkoeling te kunnen krijgen, zoeken naar een restaurant en het wordt de Mac.
    Wees maar blij dat jullie een mooi zwembad hebben dat maakt alles goed.
    Geniet nog maar,voor jullie het weten sta je weer op Schiphol.
    Ook leuk,kunnen we tenminste weer echt knuffelen.
    Slaap lekker voor straks en geniet morgen maar weer volop.
    Kus.mama,Jeanet

• 16 Augustus 2016 - 19:33

Gerard Derksen:

Al vast gaan oefenen met verbouwen? Tenslotte staat jullie ook nog een verhuizing te wachten. Laat je niet van de wijs brengen daar en geniet vooral van de laatste dagen. Groetjes pappa Derksen.