We gaan je missen O'Gallery Premier hotel & spa - Reisverslag uit Hương Gia, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu We gaan je missen O'Gallery Premier hotel & spa - Reisverslag uit Hương Gia, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

We gaan je missen O'Gallery Premier hotel & spa

15 Augustus 2016 | Vietnam, Hương Gia

Het zonnetje maakte ons even na 6 uur wakker. We hadden de gordijnen open gelaten zodat we heerlijk rustig wakker zouden worden met een fantastisch uitzicht. Nou dat werden we. Lekker blijven liggen tot 10 voor 7 en om 7 uur het ontbijt genuttigd. Na het ontbijt waren er 2 opties. Nog een berg gaan beklimmen of op het schip blijven. Wij kozen voor de 2e optie. Lekker op de boot blijven, genieten van ons privédekje en nog een beetje uitrusten. Ik las mijn 3e boek uit van de vakantie. "Ik Zlatan", is zeker een aanrader. Het bad hebben we maar links laten liggen. Er kwam ongeveer 1.5 druppel per minuut uit de kraan. Voordat dat bad vol zou zijn zouden wij wij al lang weer terug aan land zijn. Geen optie dus.

We hebben heerlijk op ons dekje uitgerust. Een beetje gehangen en gekletst. Het is immers onze laatste dag in Vietnam en daar moeten we van genieten toch ;-). Morgenochtend vliegen we namelijk naar Kuala Lumpur.

Om 10 uur was de lunch al! Echt heel vroeg! Een beetje jammer maar goed. Hollanders dat we zijn hebben we besloten toch nog maar wat te eten. Het eten was alleen weer niet heel denderend. De fles wijn hebben we overigens in onze tas gestoken, daar hebben we immers voor betaald. ;-) Vervolgens meerden we om elf uur aan. Moesten we nog een uur wachten op het transferbusje. Betaal je dus al belachelijk veel geld voor, moet je ook nog keilang wachten. Uiteindelijk zaten we met 9 man in het busje. Verdienen ze dus een pak geld mee van heb ik jou daar en kregen we een busje zonder wifi. Vervolgens bleek de chauffeur of zwaar onder betaald, of zn leven beu te zijn. Ik heb mij nog niet een keer onveilig gevoeld in het verkeer van Vietnam maar vandaag... Een aantal keer echt boven op de rem omdat de lul wilde inhalen terwijl het niet kon. De tweede keer reed er door zijn toedoen een tegenligger de berm in. Meneer was aan het bellen en lette even niet op en reed toen op de weghelft van de tegenligger en ga zo maar door. Absoluut geen aanrader dit.

Na een rit van ruim 4 uur, inclusief een stop bij de toeristenafzetterij kwamen we terug bij o'Gallery premier hotel & spa. Meteen werden we enthousiast ontvangen en stonden ze voor ons klaar. Ik had voor 6 uur een massage geboekt en dus hadden we nog 1.5 uur om de stad in te gaan. Nog even een mesje gekocht om wortelbloemen te kunnen maken en wat andere Vietnamese dingetjes gekocht. Vervolgens terug naar het hotel. Onderweg liepen we langs een winkeltje waar ze de schalen verkochten die in ons hotel stonden en waar ik echt verliefd op was geworden. Helaas hadden ze in het blauw alleen nog de grootste. Terug naar het hotel en gevraagd of we de medium en kleine bij hun konden kopen. Dat kon en dus liepen we terug naar het winkeltje. Daar de grote schaal gekocht en toen door de regen terug naar het hotel. In het hotel kregen we handdoeken en werden de schaaltjes gezocht en verpakt. Wat bleek, dit was een kadootje van hen aan ons.

Een taxi werd geregeld en zo reden we naar hun spa die op 3 minuten lopen ligt. In de spa heb ik een uurlang mogen genieten van een hele fijne massage met o.a. hotstones. Blij dat ik voor deze spa gekozen had want ik kwam zonder blauwe plekken weer buiten (er zijn er vele waar je echt blauw van terug komt)
Jeffrey had toen nog een verrassing. Ik kreeg de spa behandeling van hem! Wat een lieverd! ;-)

We hebben daarna bij Gecko gegeten. Boven op het balkonnetje waar we hebben zitten kletsen met een jong Nederlands stel. Gruwel verhalen over het ziekenhuis hier en blij dat wij daar geen gebruik van hebben hoeven maken.
Even na 9 uur waren we terug in het hotel waar een chauffeur klaar stond om ons naar ons hotel bij de luchthaven te brengen, maar niet voordat we nog een kadootje kregen. Vietnamese koffie met koffieapparaatje. De service is hier geweldig.

Nu zitten we in de auto naar het laatste hotel in Vietnam. Morgenochtend vliegen we naar Kuala Lumpur om deze fantastische vakantie af te sluiten.

Slaap lekker en tot morgen!

• 15 Augustus 2016 - 18:00

Jeanet Derksen:

Nu snap ik het eind van de blog van gisteren,waarschijnlijk of te noe of geen zin meer gehad. Gelukkig kan ik het nu verder lezen.
    Wat ben ik blij dat ik niet van te voren wist dat die chauffeur zo roekeloos reed,ik had echt zeven kleuren gedaan.
    Geniet nog van de laatste uurtjes in Vietnam en voor straks een goede vlucht naar kuala lumpur.
    Xxx

• 15 Augustus 2016 - 18:11

Gerard Derksen:

Zo wordt een minder spannend verhaal toch nog heel spannend. Jullie hebben het overleefd en denk maar zo er waren wel heel veel lieve mensen in Vietnam. Leuk verhaal van de schaaltjes. Daar word je blij van. De laatste loodjes wegen zwaar, nu vooral omdat jullie het zo naar jullie zin hadden. Dan is het moeilijk afscheid nemen. Nog een paar leuke dagen en ik zal aan jullie denken als wij hier de klus (caravan opruimen) klaren. Groetjes. Pappa Derksen.

• 15 Augustus 2016 - 20:08

Annie Van Doorn:

Wat heb ik mee genoten van jullie prachtige vakantie. Leuk geschreven je beleefd het als het ware mee. Bedankt voor jullie mooie reisverslag. Wens jullie een voorspoedige terugreis. Liefs voor jou en Jeffrey

• 15 Augustus 2016 - 21:55

Joke Van Doorn:

Wat een mooi verslag weer, en o zo romantisch op zo,n boot zeg, wel grappig, bij de foto,s kijken zei ik nog tegen Ben ; wel luxe zeg, ook nog een badkamer met ligbad op de boot ; terwijl jij in je blog schrijft van anderhalve druppel per minuut, grappig geformuleerd trouwens, dus nu , lekker luxe zeg, nee dus, maar de foto,s van en op de boot zien er ieder geval prachtig uit.
    Minder is het verhaal van die 4 uur in het busje, gelukkig dat ik dat niet geweten heb zeg,maar ja, het is gelukkig goed gegaan.
    Maar jullie hebben het op zeker fantastisch mooi gehad in Vietnam, dat lees je door heel het verslag heen en zie je op de foto,s.
    Jullie zullen nu zeker liggen te slapen, bij jullie nu 3.00 , nachts, dus even nog lekker uitrusten en voor morgen een veilige en voorspoedige vliegreis, en nog 2 fijne dagen in Kuala Lumpur, en dan weer veilig naar huisje toe.
    xx van ons .

• 30 November 2021 - 14:58

Marleen:

Na zo'n heerlijke Spa is het busritje ook weer zo vergeten, denk ik zo. Maar op dat moment denk je dat je niet meer heel terug komt naar huis