Dag 3 gratis wandelen - Reisverslag uit Turijn, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Dag 3 gratis wandelen - Reisverslag uit Turijn, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Dag 3 gratis wandelen

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

17 Juli 2017 | Italië, Turijn

Goedemorgen, serieus waarom is ontbijt in een hotel altijd zooo vroeg? Gewoon de wekker moeten zetten en een verloofde die je wakker maakt met "mevrouw Binkie wakker worden" super lief hoor... maar ik trok het liefst de dekens nog even heel ver over mij heen.. opzouten ik wil slapen!

Fris en fruitig schoven we om 9 uur aan t ontbijt. We boffen hier, het ontbijt is voor Italiaanse begrippen heel goed. Met een heerlijk gevuld buikje stapten we om 10 voor 10 naar buiten. Om half 11 zouden we een free walking tour doen en het beginpunt lag op 30 minuten van het hotel lopen. Voor Jeff was het de eerste keer dat hij meeliep met zo'n tour. Ik had er in andere steden al een heleboel gelopen en had hem dit keer overtuigd het een keer te proberen. In 3 uur tijd liepen we door Turijn. We hoorden en zagen dingen die we anders nooit gezien hadden en hadden aan het eind van de tour echt het gevoel heel Turijn gezien te hebben. Onderweg hebben we mooie foto's gemaakt. We zagen gebouwen, kerken, kwamen bij het vroegere hoofdkwartier van de Gestapo, leerden dat daar nu Juventus voetballers wonen, kregen informatie over goede plekjes om te eten en te drinken en hadden simpelweg een hele leuke ochtend. Het was even na half 2 toen de tocht aan de rivier eindigde. Angelo gaf nog wat informatie mee en zo ging iedereen weer zijn eigen weg. Wij kozen ervoor om in de buurt een drankje en een pizza te nuttigen. Daarna liepen we terug de stad in. Onderweg genoten we van een lekker ijsje. Ik eentje genaakt van meloen en Jeff van melk en cocos. Beide ijsjes waren erg lekker. Daarna zochten we cafe Al Bicerin op. Hier dronk ik een glaasje verse jus en Jeff een Bicerin met koekjes. Bicerin is, zo lazen we gisteren en hoorden we vandaag tijdens de tour, een typisch Turijns drankje. De onderste laag bestaat uit Chocolademelk, de middelste laag uit koffie en de bovenste uit koude melk. Het is de bedoeling dat je het drankje niet roert en zo drinkt voor drie verschillende belevingen. Jeff vond het lekker net als de koekjes die hij heel lief met mij deelde.

Na het drankje liepen we terug naar het hotel. Tijd om even te rusten en ons op te frissen. We lagen ongeveer 1.5 uur op ons bed. Een beetje slapen, internetten en niks doen. Daarna fristen we ons op en liepen we terug naar de rivier. Dik 30 minuten lopen, alsof we nog niet genoeg gewandeld hadden vandaag. Daar gingen we aan de rand bij een café zitten. Angelo vertelde ons vanmorgen namelijk dat je hier vanaf 18:00 uur drankjes kon bestellen en wanneer je een paar euro extra betaalde onbeperkt van het buffet mocht eten. Voor 12 euro per drankje, voornamelijk cocktails, kon je zo ook meteen lekker eten.

Jeff ging in de rij staan om de drankjes te halen. Super lief, ik ging voor een alcoholvrije variant en hij koos voor een passievruchtendrankje met alcohol. Ondertussen hield ik het beste plekje, mooi uitzicht en een zonnetje, bezet. Jeff kwam terug met de glazen en zette deze op tafel. Mijne was mooi versierd met een stukje ananas. Inhalige Binkie moest meteen dat stukje ananas eraf trekken en opeten, alsof ik dat ooit zou opeten en ook het buffet lag vol met ananas. In zijn actie stootte hij zijn glas drinken om en zo zat zijn bordje eten vol met drank en was zijn glas leeg... zucht mannen! Gelukkig begreep de serveerster mij en kreeg ik voor de kosten die zij aan het drankje hebben een nieuwe mee. Thuis moet hij maar ff een uurtje extra in het huishouden werken om dit terug te betalen ;-)
We genoten van onze drankjes, hapjes en het zonnetje. Daarna liepen we langzaam terug naar het hotel. Ik was al erg moe en cafeetjes waren erg stil hier in Turijn en dus besloten we terug naar het hotel te gaan om daar nog een drankje te doen op de kamer, deze blog te schrijven en te gaan slapen.

Voor nu spring ik onder de douche, morgen verlaten we Turijn en verblijven we 7 nachten in Toscane. Tot morgen!