Kop of deur - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Kop of deur - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Kop of deur

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

14 Augustus 2023 | Noorwegen, Geilo

Vandaag verlaten we Gudvangen alweer. Gisteren hebben we een hotel in Geilo geboekt op zo'n 2 uur rijden. Dit hotel biedt een spa en een binnenzwembad met glijbaan. We hebben hiervoor gekozen omdat het de komende dagen nog veel harder gaat regenen en we dan tenminste iets te doen hadden.

We beginnen de dag wederom met broodjes, ruimen dan al onze spullen op en pakken de auto in. Omdat we hebben gekozen voor het zelf schoonmaken van het huisje, omdat dat veel geld bespaarde, moesten we dat daarna nog even doen.

Gelukkig maak je met 2 personen niet zoveel vies. Even stofzuigen, doekje door de badkamer en klaar. Het is nu niet dat ik de plinten en deurklinken ga schoonmaken, dat is voor ons vast en zeker ook niet gedaan. We laten het waarschijnlijk al schoner achter dan dat we het hebben aangetroffen.

Het is gelukkig maar een kleine 3 uur rijden richting Geilo, we hebben geen ferry's nodig, enkel een paar vervelende lange tunnels. We komen dus al vrij vroeg aan in Vestli Reaort. We hebben hier een suite geboekt. Hierdoor hebben we veel meer ruimte en een keuken. Bij aankomst probeer ik de deur te koppen... deze gaat automatisch open en ik buk een beetje voorover met alle spullen in mijn hand. Gevolg, de massief houten deur slaat tegen mijn hoofd.

Onderweg zijn we gestopt bij de Kiwi. Met kippendij, paprika, wortelen, tomaten en champignons plus voor de lekker slagroom en chocomel verlieten we de winkel. Heerlijk, vanavond niet weer uiteten, maar lekker zelf koken. In ons ruime verblijf bakken we 2 hamburgers, die moeten ook nog op, leggen deze op broodjes die we vanmorgen hadden gebakken, tomaatjes en kruidenboter erbij en we hebben weer een lunch. We pakken de spullen die we nodig hebben uit de auto en leggen deze in onze suite.

Eenmaal alles uitgepakt en opgeruimd gaan we lekker zwemmen, we beginnen in het bubbelbad, vragen ons daar af wat het verschil is tussen een bubbelbad en een jacuzzi en raken in gesprek met een Noorse vrouw en haar dochtertje van 8. Zowel moeder als dochter durven niet van de glijbaan, al wil dochter wel heel graag. Ik neem haar mee naar boven, even twijfelt ze, het is een donkere glijbaan. Dan ziet ze, andere kinderen gaan er wel vanaf, dat hij verlicht wordt als je erin zit. Toch maar proberen. Daarna blijven we de trappen beklimmen. Jeff en haar moeder volgen. Na het glijden zwemmen we nog wat baantjes en gaan dan terug naar t appartement.

We nemen eerst een douche en koken daarna de rijst, snipperen een uitje, snijden de paprika, wortels en champignons. De kip gaat in stukjes en dit bakken we allemaal in de pan. Dan gieten we er ongeklopte slagroom bij, voegen we wat dragon toe en een bouillonblokje en hebben zo een heerlijke maaltijd.

Na het eten verkennen we het hotel. Met Nederlandse kinderen gaan we speelland in, spelen we biljart en tafelvoetbal en daarna is t tijd om ons bed op te zoeken. Het is namelijk alweer een late avond geworden.

Foto’s vind je hier: https://journi-alternate.app.link/XvS30fhrOBb

• 19 Augustus 2023 - 00:25

Joke Van Doorn:

Weer een leuk verslag, minder leuk dat de deur tegen je hoofd aankwam, au au, wel leuk dat er een heerlijk zwembad is en waterglijbaan en andere spel activiteiten .