Onthoud goed waar je je auto parkeert! - Reisverslag uit Lucca, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Onthoud goed waar je je auto parkeert! - Reisverslag uit Lucca, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Onthoud goed waar je je auto parkeert!

Door: Esther

21 Juli 2017 | Italië, Lucca

Vanmorgen reed Jeff eerst naar de lidl om ontbijt te halen. Ja ja jullie lezen het goed, Jeff ging tijdens zijn vakantie naar een winkel. Hij kwam terug met heerlijke croissantjes en brood. Ondertussen had ik koffie en warme choco gemaakt en eieren gebakken. Lekker stevig en goed ontbijten voor de lange dag die komen gaat.

We reden als eerste naar Pontaderra, geen bijzonder stadje maar wel een heel leuk museum. We reden rechtstreeks naar het Piaggiomuseum waar we een heleboel Vespaatjes hebben zien staan. Super vet! Een aantal waren versierd door beroemde schilders, andere bewerkt met bijvoorbeeld Mickeystripjes der op en weer anderen waren groter dan wij. Er waren tevens treintjes en vliegtuigen!!! Ook stonden er twee Vespa's met zijspan en eentje die 2 jaar geleden was ontworpen in samenwerking met Armani. We hebben er zeker wel een uur rondgelopen. In het winkeltje zagen we een hele toffe miniatuur Vespa. Schaal 1:6. Google leerde al snel dat die in NL een stuk goedkoper is en dat de winkel vlakbij mijn ouders (vakantieadres) zit. Pa gaat m nu dus daar voor ons ophalen! Het leuke aan dit museum is trouwens dat het iedere dag gratis toegankelijk is.

Na dit museum reden we naar Lucca, een oud stadje met nog zijn oude stadsmuur. We parkeerden buiten deze muur omdat dat gratis was en in een paar minuten liepen we het oude centrum in. Veel minder toeristische winkeltjes dan gisteren en nog behoorlijk authentiek. We besloten op het Piazza dell anfitheatro een drankje te doen. We werden daar direct lastig gevallen door een wesp en de eigenaar en serveerster schoten te hulp om dat beest weg te krijgen. De eigenaar pakte de servettenhouder en wilde daarmee de wesp slaan. Hij raakte echter niet de wesp maar de serveerster recht in haar gezicht. Lachen mag natuurlijk niet, maar stiekem was het best wel grappig.

Na het drankje slenterden we verder door de oude steegjes, we winkelden een beetje, genoten van de relatieve rust en het weer. We besloten om op een plein een drankje te gaan doen. Zaten daar, best al lang te wachten om te bestellen, kwam de serveerster naar buiten. In verband met het festival (Lucca Summer festival) kon er niet enkel een drankje gedaan worden en moest je ook een maaltijd nuttigen. Dikke vinger, wij gingen wel naar een ander café. Vanuit daar hoorden we de repetitie voor het festival van de avond. Ik genoot behoorlijk van de muziek. Het tafeltje waar wij aan zaten was 1.5 uur later trouwens nog steeds leeg. Net goed.
Daarna liepen we verder door het stadje. We zagen nog een prachtige kerk en maakten daar een aantal mooie foto's. Rond een uur of half 8 gingen we op zoek naar een restaurantje. We kozen ervoor om iets te zoeken in de buurt van het festival zodat we dat nog konden horen. Entreetickets waren al lang uitverkocht en boven de 100 euro. Het is met name klassieke muziek dus enkel luisteren is ook prima.
We genoten van bruschetta's, wijn, lasagna en pizza. Halverwege onze maaltijd begon het festival en dus konden we ook nog genieten van de muziek. Vanuit daar zochten we ook alvast naar een volgende accommodatie. Om half elf besloten we dat het genoeg was geweest en we naar de auto gingen.

We liepen een stukje over de oude stadsmuur. Vanuit daar wist Jeff met een of ander stom appje de weg naar de auto. Ik zei nog, dit is een hele andere uitgang maar volgens Jeff kon dat prima. Na dik een uur lopen hadden we de auto nog niet gevonden. Een Italiaan hielp ons nog naar een grote parkeerplaats maar ook daar stond niet de auto. Zittend op een stoepje wist ik mij te herinneren dat er 2 dagen in de week markt was op dat terrein en dus zocht ik de markten op in Lucca. Zoekende naar een plein waar 2 keer per week markt was. Helaas dat waren er een heleboel. Ik baalde en kraakte mijn hersenen nog verder. Toen wist ik mij te herinneren dat we langs een bedrijf waren gereden dat ACI heet. Dit herinnerde ik mij nog omdat dat mij deed denken aan ECI o.i.d.; een campingboek voor in Frankrijk en Spanje wat mijn ouders vroeger altijd hadden. We voerden ACI in op google maps en het bestond.Vlakbij lag inderdaad een parkeerterrein. Google streetview bekeken en jawel dit was de parking waar we onze auto hadden neergezet. Het was vanwaar we ons op dat moment bevonden nog 18 minuten lopen, maar hej, we hadden het gevonden. Met onze batterij op nog maar 12% werd het flink doorstappen naar de auto waar we om kwart over 12 uiteindelijk aankwamen. De volgende keer laat ik Jeff niet meer alleen opslaan waar de parking is. Ik wil het adres ook hebben!

Thuis namen we nog een drankje en vielen we rond half 2 uitgeput in slaap!

• 22 Juli 2017 - 15:07

Gerard Derksen:

Lang dagje zo. Moet bestelling nog plaatsen. Moet ik maandagochtend aan denken.

• 22 Juli 2017 - 17:47

Mams Derksen:

Volgende keer een foto maken van de parkeerplaats en
    De straatnaam
    En camping gids heet acsi
    Veel plezier verder

• 22 Juli 2017 - 22:06

Joke Van Doorn:

Jeetje wat zal dat vermoeiend zijn geweest, dat zoeken ,, maar klinkt ons heel bekend in de oren hoor, verder hebben jullie zo te lezen een mooie dag gehad,in een mooie omgeving.
    Wel af en toe goed rust nemen hoor

• 23 Juli 2017 - 14:38

Elly Derksen:

Tja dit is erger dan een uur in een parkeergarage rondlopen eer je je auto gevonden hebt en een nieuw uitrijkaartje moet kopen wat dn ook duurder is