San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu San Marino - Reisverslag uit San Marino, San Marino van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

San Marino

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

28 Juli 2019 | San Marino, San Marino

Regen, regen, regen en nog eens regen. Dat is wat er uit de lucht komt. We blijven dus een stuk langer op bed liggen dan de andere dagen. Een dagje uitrusten is ook weleens lekker op vakantie. We rommelen wat aan, ontbijten en besluiten dan een ander land aan te doen. We gaan naar San Marino. We zijn daar beiden nog nooit geweest en aangezien het toch prutweer is, is dit de perfecte gelegenheid.

Jeff kiest natuurlijk weer voor de toeristische route en dus doorkruisen we het binnenland, via smalle weggetjes, heuveltjes en prachtige landschappen komen we in San Marino. We parkeren de auto en vanaf daar heb je al een prachtig uitzicht. Om in de oude stad te komen gaan we met de lift omhoog, vanaf hier is het uitzicht nog indrukwekkender. Daarna slingeren we de straatjes van San Marino in, al snel valt ons op dat het vooral een toeristisch staatje is. We lopen langs de Swarovski en besluiten, nu het weer begint te regenen, binnen een kijkje te nemen. Binnen no time staan we buiten met een nieuwe ketting.

In Turijn kocht Jeff voor mij ooit een armbandje voor bij mijn trouwjurk. Een jurk had ik toen nog niet en dus was een ketting kopen lastig. Later bleek bij mn jurk geen ketting te kunnen. Achteraf hebben we altijd spijt gehad dat we het kettinkje er niet gewoon bij hadden gekocht, omdat ik het armbandje dagelijks draag. Nergens meer in Nederland of bij Swarovski online was de ketting nog te krijgen. Totdat we in San Marino de winkel binnen liepen. Hing hij er ook nog voor de helft van de prijs. Hoeveel geluk kan je hebben?!

We lopen wat verder, lunchen op een terrasje en slingeren dan verder het stadje door. Al snel zien we dat dat BTW-vrij behoorlijke onzin is. Als we de prijzen op internet vergelijken met die van thuis zijn er maar weinig dingen die echt goedkoper zijn. Enkel de Disneybeeldjes zijn goedkoper, maar tassen en parfum van bekende merken zijn net zo duur of zelfs duurder. Het valt ons op dat er heel veel winkels zijn waar je "geweren" en "pistolen" kunt kopen. Allemaal luchtdrukdingen, maar wel levensecht. Kleine jongetjes en grote mannen staan allemaal te kwijlen bij deze winkels. Wij lopen echter verder. We komen bij een winkel met kerstballen... Tsja, fout, daar moet je mij niet binnenlaten. We kopen een kerstbal, een minizakje pasta op magneet (geloof mij, voor die prijs koop je meer dan 10 grote zakken ) en een kadootje voor Jeanet. Dan gaan we weer verder.

In een van de lederwinkels zien we een mooie witte tas, gelijk aan mijn Celine tas. Ik twijfel, deze tas is echt leer, spotgoedkoop in vergelijking met de echte, maar wil ik wel een namaak? We lopen verder en doen op een mooie locatie nog een drankje. Wat nou goedkoop en geen BTW? Niet eerder was de cola zo duur ;-)

We lopen nog wat door het stadje, ik wil echt graag een mooie witte tas, daar mijn oude er echt niet meer uitziet en we gaan nog wat winkels in. De eisen zijn duidelijk, glad leer, niet te groot (ik ga er niet mee kamperen), niet te klein (mijn medicijnen, zonnebril(koker)en telefoon moeten er wel inpassen). Eventueel nog een flesje water erbij. In een winkel zien we een tas staan, best mooi. Lijkt op de tas die ik thuis ooit eens in het blauw voor mn verjaardag had gekregen. Kost 46, maar voor 40 mag ik m meenemen. Ik twijfel en Jeff zegt dan nee. We lopen de winkel uit en zien dan de "Celine" tas ook hier staan. 59 euro, maar voor 55 mag hij mee. Ik probeer nog 50 euro maar tevergeefs. Jeff is makkelijker en gaat akkoord met 55. Zo sta ik buiten met een nieuwe tas.

Dan lopen we terug naar de auto. We rijden naar een bezinestation (1.43 de liter) en willen tanken. Al onze pasjes worden geweigerd. Andere Nederlanders geven al op. Ik zie dat je er ook bankbiljetten in kunt proppen en had gezien dat er een paar meter terug een bank zat. Wij pinnen, bankbiljetten in de tabkautomaat proppen en tanken maar. Ha! We rijden via de binnenlanden, met een stop bij de Lidl terug naar ons appartement.

Hier brengen we eerst de was naar de wasmachine, lekker handig, het is niet veel, maar dat scheelt binnenkort weer een handwasje en maken daarna samen eten. Dit keer een caprese salade, een pasta en Jeff bakt hamburgers. We hebben trek in een stukje vlees. Het eten smaakt ons prima. Daarna halen we de was op, hangen we die uit en wandelen we nog wat in de badplaats.

Met een limoncello gaan we op bed nog een filmpje kijken, althans dat was het plan. Binnen 15 minuten ben ik degene die in slaap valt en dus sluiten we vanavond de oogjes lekker vroeg.

  • 30 Juli 2019 - 06:43

    Joke Van Doorn:

    Zo ,ook eens in San Marino geweest,zal best een mooi staatje zijn,en de tas en ketting zijn ook mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey en Esther

Actief sinds 28 Juli 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 169594

Voorgaande reizen:

19 April 2024 - 13 Mei 2024

Groetjes van Mickey en Olaf

27 Juli 2023 - 27 Augustus 2023

Noorwegen 2023

26 Februari 2023 - 06 Maart 2023

Curaçao

08 Juli 2022 - 08 Augustus 2022

Mexico

15 Juli 2021 - 16 Augustus 2021

Italië zomervakantie 2021

16 Juli 2020 - 10 Augustus 2020

Zomervakantie Oostenrijk en Italië 2020

26 Juni 2020 - 29 Juni 2020

Dalfsen

18 Juli 2019 - 19 Augustus 2019

Italië zomervakantie 2019

30 Mei 2019 - 03 Juni 2019

Hemelvaart in Italië 2019

18 April 2019 - 06 Mei 2019

Thailand 2019

20 Juli 2018 - 29 Juli 2018

Italië zomervakantie 2018

23 April 2018 - 14 Mei 2018

Huwelijksreis naar Zuid-Afrika en Seychellen 2018

28 Februari 2018 - 05 Maart 2018

New York 2018

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Zomer in Italië 2017

22 April 2017 - 04 Mei 2017

Sicilië meivakantie 2017

10 Februari 2017 - 14 Februari 2017

Rome, een jaar samen 2017

28 Juli 2016 - 31 December 2016

Zomervakantie Vietnam 2016

Landen bezocht: