Dag 17, 18 en 19. Lui aan het strand - Reisverslag uit San Benedetto del Tronto, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Dag 17, 18 en 19. Lui aan het strand - Reisverslag uit San Benedetto del Tronto, Italië van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Dag 17, 18 en 19. Lui aan het strand

Door: Esther met correctie van Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

02 Augustus 2017 | Italië, San Benedetto del Tronto

Drie dagen strand, dat zijn drie dagen waarin we een stuk minder beleven en ik dus besloten heb om van deze drie dagen één verhaal te maken.

We hebben een mooie kamer met uitzicht op zee, althans, schuin. Goede airco, redelijk goed bed voor Italiaanse begrippen en een ruime douche en badkamer. Er is een koelkastje maar daar passen niet alle spullen (medicijnen in) en dus trek ik daarvan het stopcontact uit de muur, plug ons verlengsnoer erin en sluit beide koelkastjes weer aan. Via alle andere stopcontacten is er namelijk geen stroom als je de kamer verlaat.

Het ontbijt is redelijk, Italianen zijn nou eenmaal dol op gebak en zoetigheden en croissantjes kunnen ze in Italië niet maken. Gelukkig hebben ze hier ook wat broodjes en die eten we dus met een kopje koffie en thee te drinken. Best prima te doen voor een paar dagen.

Het strand is 2 minuten lopen waar we ons eigen plekje hebben, de zee loopt heel langzaam af en is de eerste dagen schoon. We hangen veel in het water, zwemmen wat, dompelen, drijven, klieren, heerlijk. We hebben het goed naar ons zin. Tussendoor drogen we op ons stoeltje op en daarna gaan we de zee weer in. De eerste dag lunchen we nij club 23. Een goede pasta en voor Jeff heerlijke hamburgers. Helaas waren er tussen de middag geen pizza's en we besluiten om er de avond een pizza te gaan eten. Ook deze smaken goed.
We sluiten af met een Solero ijsje bij de strandtent naast die van t hotel en gaan dan slapen.

De volgende dag is hetzelfde, we lunchen bij de buren waar ze Solero's hebben, nemen vooraf een caprese salade en daarna een pasta. Het kost echt niets, je vraagt je af hoe ze het doen voor 5.50 euro en nemen daarna weer een Solero. Die avond eten we wederom bij Club 23. Voor 20 euro staat er vis op t menu. Ik besluit voor de Tarbot te gaan. Volgens de ober te groot voor mij alleen en moet ik m delen. Jeff gaat akkoord, hij zegt, "lust ik t niet neem ik alsnog een pizza". Gelukkig heeft ie gesmikkeld want wanneer de rekening komt, kost de vis 40 euro! Hallo!!!! En zoveel was t niet. Ik had t alleen opgekund.

In het hotel vragen we of we een nacht langer kunnen blijven, in Bologna is het 42 graden en het lijkt ons te lang om 2.5 dag in die hitte rond te lopen. We kunnen blijven maar moeten dan wel verhuizen naar de kamer ernaast. Hier hebben we een veeel mooier uitzicht. Prima! De volgende ochtend verhuizen we al onze zooi, geloof mij dat is heeel veel inmiddels en installeren we ons in onze nieuwe kamer. Daarna lopen we naar het strand.

We lunchen bij een pizzaria waar ze goede pizza's hebben en Jeff zegt, vanavond halen we af en eten we op ons balkon. Dan kunnen we genieten van het uitzicht. Na de pizza halen we een ijsje en hangen we nog tot een uur of zeven op het strand.

Die avond lopen we eerst naar de supermarkt, wat te drinken halen en een grote bol Buffelmozzarella. Er wordt slecht Engels gesproken hier en t is lastig uitleggen dat je de mozzarella niet meegesmolten wilt hebben. Nou dan doen we er zelf wel extra mozzarella op. Onderweg nemen we een pizza mee. We genieten van de pizza met extra mozzarella en tomaatjes op ons balkon, een drankje der bij en we hebben samen een heerlijke avond.

Morgen rijden we naar Bologna waar t echt heet is. Hier blijven we 1.5 dag. Zaterdag 5 augustus rijden we richting huis. Helaas moet ik Binkie vanaf maandag overdag weer missen :-(

Tot morgen!

• 03 Augustus 2017 - 20:29

Joke Van Doorn:

Zo net alles weer gelezen en klinkt als heerlijk relaxte dagen fijn hoor dat jullie saampjes zo kunnen genieten houden zo.morgen ook een hele fijne dag in het hete bolagna ja en dan zaterdag weer rijden naar jullie eigen landje rij voorzichtig en neem genoeg rust onderweg en ja Esther jou binkie moet dan weer werken wel jammer hè maar er komen best nog veel meer van die prachtige vakanties tot spoedig lieverds en goede reis terug liefs van ons tweetjes.