Dag Ha Noi, hallo Tam Coc - Reisverslag uit Phúc Trì, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Dag Ha Noi, hallo Tam Coc - Reisverslag uit Phúc Trì, Vietnam van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Dag Ha Noi, hallo Tam Coc

11 Augustus 2016 | Vietnam, Phúc Trì

Vandaag zouden we om 13.10 uur de trein naar Ninh Binh nemen om vanuit daar met de taxi verder te reizen naar Tam Coc. Ha Noi hadden we wel een beetje gezien en daar ik nog niet topfit was besloten we rustig aan te doen in het hotel.

Iets na 8 uur stonden we op en gingen we ontbijten. Jeffrey koos naast een getoaste croissant en boterhammen voor een megahamburger met frietjes. Ik ging voor de pannenkoeken en gaf er nog 1 aan Jeff. Ze denken in dit hotel waarschijnlijk dat we in Nederland uitgehongerd worden! ;-)
Na het ontbijt hebben we onze tassen gepakt, ben ik nog even in bad gegaan, heeft Jeff liggen chillen op het bed en besloot ons toilet ermee te stoppen. Heerlijk!

De grote tassen en een deel van de medicatie hebben we achtergelaten in het hotel. We komen daar de 13e in de avond namelijk weer terug. Slapen daar nog een nachtje, welliswaar in een iets kleinere kamer, om de volgende ochtend vroeg naar Halong Bay te vertrekken. Met onze rugzakken en cameraspullen zijn we in een taxi gestapt naar het station. Een korte stop bij SeaBank om te pinnen, de enige die Nederlandse pasjes zonder pardon accepteert, en 5 minuten later stonden we op het station. Tijd voor een ijsje en wat te drinken. Een half uur voor tijd liepen we het station in. We zaten in treinstel acht op stoel 43 en 44. Ja hier moet je een stoel van te voren boeken. We hadden gekozen voor zachte stoelen en airco in de coupé. Je kunt ook veel goedkoper reizen op houten bankjes, als kippen in een kippenhokje, zonder airco maar een beetje luxe is toch wel fijn.

De rit is niet heel bijzonder. In de coupé zitten huilende baby's, zingende mensen, meneren uit Vietnam die hun benen overal neerleggen, mensen die in vreemde houdingen liggen en mensen met mondkapjes op. Het is wel grappig, maar niet heel bijzonder. Dat zijn de graven die we onderweg zien soms wel. Het lijkt wel of er hele tempels op gebouwd zijn! Niet veel later werd het toch nog spannend in de trein. Een vrouw probeerde rommel te verkopen en dat mag niet. Een van de condecteuren kwam eraan en er ontstond een heel gevecht. De vrouw werd de coupé uit gesmeten en daar ging het gebeuren, helaas voor ons, verder.

Eenmaal in Ninh Binh belde Jeffrey de eigenaar van de homestay. Binnen 10 minuten was hij op het station en bracht hij ons naar de homestay. We mogen in Nederland echt niet klagen hoor, 1 trein per dag gaat er vanuit Ha Noi naar Ninh Binh en je moet ook van te voren tickets boeken. Bij de homestay hebben we de fiets gepakt en zijn we een beetje rond gaan fietsen. Prachtige rijstvelden gezien waar veel vrouwen hard aan het werk waren. Geiten en koeien die op de weg liepen en de lokale bevolking die ons echt als een bezienswaardigheid zagen. Heel grappig.

De eigenaar van de homestay had ons uitgenodigd voor het avondeten en zo schoven we met een Belgisch gezin aan tafel. Verse springrolls, gefrituurde springrolls, kip, pompoen, glasnoedels, rijst, rijstwijn, we kregen echt van alles om te eten. Meer dan we opkonden en dan ook nog dragonfruit toe. We aten onze buikjes rond en hebben nog heerlijk gezellig nagetaffeld. De gastheer voorzien van een klompjessleutelhanger en de kinderen van kleurpotloodjes.

Nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen willen we hier een boottochtje doen. Slaap lekker!

Kus van ons!

• 11 Augustus 2016 - 18:17

Jeanet Derksen:

Tja wat moet ik nog zeggen, ik lees de blog,s ,de vele apps, jullie hebben een top vakantie.
    Slaap lekker voor straks en ga morgen maar weer lekker genieten.
    Kus mama,Jeanet

• 11 Augustus 2016 - 18:18

Gerard Derksen:

Rustig dagje zo, buiten het beetje sensatie. Ook wel eens lekker. Slaap lekker en veel plezier morgen. Pappa Gerard.

• 11 Augustus 2016 - 19:14

Annie Van Doorn:

Weer genoten van jullie avonturen, leuk boeiend geschreven ook. Heel veel plezier samen liefs van ons

• 11 Augustus 2016 - 21:02

Joke Van Doorn:

Hoi lieverds,ik word zo blij van het lezen van jullie belevenissen, daar in dat verre Vietnam, mooi om alles zo mee te maken van een totaal andere cultuur,en jullie genieten er ook zo van, daar word ik zeer blij van.
    Vandaag waren wij in een snackbar in Gouda, en ik dacht dat het echtpaar wat daar verkocht ook Vietnamese mensen waren, ik vroeg het aan de vrouw , maar de vrouw zei dat zij uit China kwamen, en de mensen in Vietnam nog kleiner zijn, en ik vond dat echtpaar al zo klein, wat moet dat toch ook een prachtig gezicht zijn , zo tussen de Vietnamese bevolking te lopen, en dat te ervaren.
    Nu, voor de dag van strakjes veel plezier met de boottocht, en houd je handen binnenboord voor de krokodillen, grapje, tenminste , ik hoop het wel, ik bedoel, dat er geen krokodil te bekennen is dan.
    Kusjes van ons uit het regenachtige Nederland.

• 12 Augustus 2016 - 16:59

Kate Van Het Belgische Gezin:

Het was een leuk blog en een leuke avond groetjes de Belgische familie(Sandra Gert Matt en Kate)

• 12 Augustus 2016 - 17:07

Kate Van De Belgische Familie:

Inderdaad het was een heel toffe avond en de kindjes van hier zijn heel leuk we hebben het over van alles: presidientiele verkiezing,over hoe lekker het eten is en ik kijk heel erg uit naar het volgende blog groetjes