Shop till you drop - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Esther

16 Juli 2022 | Mexico, Oaxaca de Juárez

Vandaag staat er niets op de planning en dus doen we lekker rustig aan. We zoeken een ontbijtcafeetje hier in het wijkje en treffen al snel een grappig tentje. Het avondeten is hier in Oaxaca niet te doen, ontbijt is meer dan prima. Jeff gaat voor pannenkoeken met fruit, honing en kakzaad en ik kies voor Yoghurt met Jamaicaanse honing, mango en roodfruit. Beide erg lekker. Net als de Chocolat de leche, die ik hier ieder ontbijt nuttig. Niet zo goed voor mn suikerspiegel, ik stijg er direct keihard op, maar wel lekker.

Daarna gaan we op zoek naar een bank. We hebben echt dringend geld nodig. We zijn er bijna doorheen en hier kan je bijna overal alleen maar contant betalen. De eerste bank is leeg, de tweede levert niet aan Europeanen, we staan daarna weer in een rij, waar we weer niet kunnen pinnen. Achteraf gelukkig maar, want deze rekende wel 10 euro extra pinkosten. We hebben het al bijna opgegeven en gaan eerst maar eens wat drinken. Tussendoor hebben we flink wat winkeltjes bekeken en we zijn wel toe aan iets drinken. Vanuit daar zien we nog een bank en op internet lezen we, dat we bij deze bank zelfs met een pinpas kunnen pinnen, ipv enkel met de creditcard. Dat is een stuk goedkoper dus gaan we dat proberen.

Onderweg komen we nog een echtpaar tegen, gekleed in Mexicaanse kledij. Ze zijn onderweg naar een bruiloft en we mogen ze op de foto zetten. Super leuk.

We proberen bij de bank eerst 12.000 pesos, we moeten de taxi (2.000) straks betalen en het hotel (3500) plus we gaan naar een eiland zonder pinautomaten. Helaas dat lukt niet. De max is hier 5.000 pesos. Gelukkig zijn de transactiekosten hier maar 35 pesos, wat neerkomt op ongeveer 1,70 euro. Ik probeer het nog een 2e keer en dat lukt, net als een 3e keer. Grappig detail, deze bank spuugt enkel briefjes van 100 uit.

Daarna is het tijd om echt te gaan shoppen. Ik wil onze Halloween verzameling uitbreiden, hier vind je namelijk te pas en te onpas skeletjes, doodshoofdjes etc. We kopen een paar aangeklede losse skeletpoppetjes, dan nog een doosje vol gekleede skeletjes, ze dragen echte Mexicaanse kledij en later nog metalen hangers, oorbellen, kaarten en komen dan nog ergens waar ze het perfecte kadootje voor oma hebben en een geweldig hangend skelet voor 100 pesos. Tevens vinden we een skelet die lesgeeft. Tsja ook die moet mee.

Vervolgens doen we een drankje op een megaduur dakterras, waar we ook genieten van een heel lekker toetje. Je moet jezelf zo nu en dan ook verwennen. Vervolgens lopen we terug naar het hotel.

Het hotel heeft onze spullen al in een andere kamer gezet. We hadden een upgrade gekocht, maar omdat we hier vannacht niet slapen, we nemen de nachtbus, vonden we het zonde van het geld om ook de laatste nacht te upgraden. We willen nog even gaan zwemmen, daarom hadden we dit hotel gekozen, helaas is t zwembad vol. Daarom chillen we even op de kamer, voordat we naar het restaurant van vanavond gaan, een Italiaan dit keer. Beter hebben we in Mexico nog niet gegeten, al zouden we dit eten in Italië volledig hebben afgekeurd.

Na het eten gaan we terug naar het hotel. We slapen een uurtje en pakken dan onze spullen. De taxi is er om 23.00 uur en brengt ons naar het ADO station. Vanuit daar gaat de nachtbus om 23.30 UUR naar Mexico City. Het wordt een heeel lange nacht...

• 18 Juli 2022 - 14:48

Joke Van Doorn:

Het is zeker leuk om de Halloween uit te breiden met leuke Mexicaanse skeletjes, ik had het inderdaad ook gezien , dat beeldje met les geven, hopen dat jullie ook nog een rechtbankje met skeletjes vinden,toch?Dus nu zij jullie waarschijnlijk in Mexico Cit, veel plezier daar saampjes,was weer leuk om alles te lezen .