Leve koning Rama X en bubbels bubbels bubbels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu Leve koning Rama X en bubbels bubbels bubbels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Esther - WaarBenJij.nu

Leve koning Rama X en bubbels bubbels bubbels

02 Mei 2019 | Thailand, Bangkok

Vandaag was het niet de wekker, of de zon die ons in alle vroegte wekte, nee vandaag hadden een paar apen ruzie op ons balkon en dak. Die beestjes kunnen toch tekeer gaan. Niet normaal meer. We waren ruim voor de wekker wakker en hadden zo tijd voor nog een douche en op t gemak de laatste spullen in de koffers te stoppen.

Pas om 8 uur is er de mogelijkheid tot ontbijten, iets voor achten waren wij bij t ontbijt en wat bleek, we waren niet eens de eersten. Al snel was het druk, we waren niet de enigen die terugkeerden naar het vaste land. Gelukkig hadden wij gekozen voor een privetaxi en zodoende hoefden we niet met zn allen opgepropt in een busje maar in een taxi met airco.
We zeiden het personeel en Cedric (de eigenaar) gedag en stapten in bij Mr. Peamsak van www.taxinana.com. Voor 3000 baht brengt hij ons van deur tot deur. Fijn!

We werden om 9 uur opgehaald. Reden naar de andere kant van het eiland en moesten daar even wachten op de boot. Vervolgens vaarden we in 45 minuten naar de overkant, waar we om 11.30 uur voet op vaste land hebben gezet. In vijf uur, zonder stops, zouden we naar Bangkok rijden. We reden nog geen 10 minuten toen het begon te regenen. Waren we dan toch al naar Nederland gevaren? Gelukkig waren het maar een paar druppels.

Rond 12 uur was het tijd voor een tosti van 7-eleven en een sanitaire stop. Tevens kon Binkie toen voor mij mn fleecekleedje uit de koffer halen. Wat was het koud in de auto. De airco leek wel op 12 graden te staan. Zit ik daar in mn mouwloze jurkje te rillen op de achterbank. We vroegen de chauffeur of we iets voor m mee konden brengen. Hij wilde een red craw. Zo had hij zelf getypt op Jeff zn mobiel. Dit konden we niet vinden. Jeff de chauffeur gaan halen en het hem laten aanwijzen. Hij bedoelde red cow (bij ons beter bekend als red bulk). Tsja als we dat vertalen.. haha een flesje kost hier overigens maar 10 baht. Minder dan 30 eurocent. Met 1.5 tosti een cola light en een sprite achter onze kiezen reden we verder.

Echt spannend werd de rit niet, we maakten nog een stop, deelden nog een tosti en een zakje m&m's, deden wat kleine slaapjes en speelden wat met onze mobieltjes en iPad. Ondertussen wat contact met het thuisfront en aan het kijken voor onze volgende reis. Nu hebben we daar tenslotte ruim 8 uur de tijd voor. Eenmaal in de omgeving van Bangkok zagen we overal de Thaise en een gele vlag. Hoe dichter naar de stad toe, hoe vaker we ook een foto van de Koning die gekroond gaat worden te zien was. Eveneens overal gele versiering en mensen die alles aan het opruimen waren.

Eenmaal in het hotel ging het inchecken super snel. We hebben een mooie kamer met een 2 persoonjacuzzi. Echt superchill. Ook het zwembad, met uitzicht over Bangkok is mooi en fijn. We blijven niet lang in het hotel hangen, al snel lopen we Koh San Road op. Wat opvalt is dat werkelijk bijna iedereen gele kleding draagt. De koning heeft hier om gevraagd en de Thai hebben hier massaal gehoor aan gegeven. We lopen wat rond, wisselen euro's voor bahtjes, wat een gedoe nog. Een van onze briefjes had een vouw en dus namen ze die niet aan. Echt stom! Bij de 7-eleven kochten we drankjes en m&m's en we liepen terug richting het hotel waar we een druk restaurantje hadden gezien. Bij binnenkomst blijkt het een Vietnamees te zijn, niet erg het zit stampensvol locals dus het zal wel goed zijn. Het eten blijkt helaas voor mij veel te heet, jammer want volgens Jeff was het echt lekker en zeg nou zelf, een maaltijd voor nog geen 1.50 euro en een drankje voor minder dan 30 eurocent is toch echt een koopje?!

We lopen daarna terug KSR op en kopen daar wat vlees van de barbecue. Het smaakt meer dan prima en dus nemen we nog een kippenpoot. Die kippenpoot was echt super lekker. Daarna lopen we wederom terug naar het hotel. We trekken onze zwemkleding aan en gaan zwemmen. Met een ijsje en een cocktail genieten we van het uitzicht. Opeens zien we een lichtshow voor de nieuwe koning. Tof dat we dat vanaf hier kunnen zien. We maken foto's en besluiten dan om te gaan bubbelen in onze jacuzzi. Echt vet relaxed! We zitten hier een dik uur in. Toch wel moe besluiten we dan te gaan slapen.

Foto's van vandaag vind je op www.instagram.com/esthervandoorn85

Liefs van ons!

• 02 Mei 2019 - 17:57

Joke Van Doorn:

Net weer her reisverslg gelezen en al mijn aps bekeken van vandaag die jullie geplaatst hebben, leuke foto,s staan er bij en wat gaaf zeg zo boven het paleis die lichtfoto van de Koning en die lichtshow, ook zo mooi dat jullie vanaf het hotel/ zwembad kunnen zien. Hebben jullie dan ook wel iets geels aangetrokken vandaag om niet zo uit de toon te vallen? Mooi hotel ook / kamer en natuurlijk heerlijk zo, n jacuzzi, is toch genieten zo, ach en zo,n apenruzietje op de vroege morgen kan er ook nog wel bij dan, leuk verslag weer , veel liefs van mama/schoonma en papa/ schoonpapa. Sleep swizexx